lördag 23 maj 2009

I min trädgård/ In my garden...

Peona xfestiva


Lördag kväll och jag har just kommit in från en liten kvällspromenad i trädgården. Det har regnat i kväll men nu skiner solen och det är helt stilla och doftar starkt från syrenerna. I vår gamla trädgård växer just nu bondpion, tulpaner, löjtnantshjärta, iris mm. Fruktträden och syrenerna är fyllda med de ljuvligaste blommorna, det är verkligen underbart vackert.
Här är några av dem som jag vill dela med er!

Tulpan

Vit Lötnantshjärta


Iris


Bondsyren Syringa Vulgaris


Vita syrener mot vårt svarta uthus, det är jättefint! Här kommer några bilder på äppelträden och bakom dem blommar bondsyrenerna i lila och vitt.




Jag har sagt att körsbärsblommor är de vackraste, men äppelblom ligger inte långt efter. De här kommer att bli Transparent Blanche. Goda äpplen som mognar tidigt och blir ett underbart gott mos!


Nu är det rätt tid att njuta och bara vara en stund!

Varmaste kramarna
Karin

Follow Karin Lindström

17 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Vackert vackert, äppelblom är så fint!

kram Mia

Lauras gård sa...

Underbara foton! Vi ligger lite efter er. Det har inte slagit ut lika mycket här i Uppland. Visst är det kul att kunna följa dag för dag och se vad som händer. Det är charmen med att ha trädgård! Kram Stina

Susanne sa...

Så mycket fantastiskt det finns att fotografera nu,massa vackra blommor vyer och andra sommriga saker.Jag är en riktigt foto amatör men jag tycker det är så roligt när bilden man tar blir exakt så som man vill ha den..Såsom dina jätte fina..Kram

Lilla huset på prärien sa...

Gud så härligt det ser ut Karin! Det märks att du bor lite mer norr ut än mig för här börjar det minsann bli överblommat! Plockade de sista liljekonvaljerna igår och nu väntar jag spänt på pionerna. De har faktiskt inte slagit ut i min trädgård ännu...

Ha en skön vecka! Kram Jenny

STENLYCKA sa...

Härliga bilder från din trädgård.
Jag var på loppis i en bygdegård i går och där hade en dam pioner till försäljning, så jag köpte två. Jag älskar pioner och har flera i min trädgård. Ser fram emot när de börjar blomma. Idag skall jag plantera de nya som jag köpte och sedan får jag vänta några år innan de första blommorna kommer.
Ha en skön söndag!
KRAM

Tulipa sa...

Hej Karin!

Mormorsblommor är väl bland det vackraste man kan ha!
Tack för rundturen i din fina trädgård!

Denna tid vi har nu är så skön så man har alltid en bit kvar av den i sitt hjärta. Speciellt när vintern är som kallast så tänker man med längtan på allt detta fagra som är til beskådan just nu...
Nu ska jag ut och fånga dagen!

Stor kram Mariette

becca sa...

Vilken underbar trädgård du har, vilken härlig tid det är nu när allt börjar blomma.

Ha en härlig söndag, kram Rebecca.

rosenskära sa...

Godmorgon Karin! Tack för vackra bilder.
Jag har ju inte bloggat ett år ännu så jag har ju bara upplevt hur det är att se fram emot julen. Det här med vår- och sommarlängtan är så mycket större för mig, så jag spar alla bilder i hjärtat och gläder mig åt att kunna tänka tillbaka på dem under de grå höstmånaderna!
Mina pioner är sprickfärdiga nu, men jag vet hur fort de blommar över så jag är bara glad att det dröjer!

Kramar/Lena

MiA sa...

Ååh - pion-knoppen! Sååå vacker!!

Sjarmerende GJENBRUK sa...

Du viser så mye vakkert...tusen takk!
Ønsker deg fortsatt en deilig helg.
Klem Hanna

Vit som snö sa...

Ljuvliga foton Karin!
Pioner hör till mina absoluta favoritblommor och även i knopp njuter jag av dom!
Vita syrener kommer inte långt efter. Skulle tro att det är 2 veckor kvar tills mina blommar. Tur att jag får njuta av dina bilder tills dess;-)
Kram Cilla

Färjtorp sa...

Så vackert!! Det måste vara helt underbart vackert i din trädgård just nu. Så många fina knoppar och blommor. Älskar oxå äppelblom och pioner och syrener.

Längtar tills det blommor hos oss sådär. Det är på god väg iallafall.

Ha det gott
kramar johanna

Camilla Alvén sa...

Härligt med mycket blommor i trädgården, det luktar alltid så friskt och gott efter regn.
Ha det bra

Lissboden sa...

Karin, vilka vackra bilder du tagit!
Min favorit var pionknoppen, hur vacker som helst.
Visst är det härligt i våra trädgårdar nu. Det är bara att sätta sig ned och njuta emellanåt, vilket kan vara lite svårt när man är kvinna. Den här underbara tiden går så fort.
Ha en bra vecka!
Kram/Maria

n o r d i n g å r d e n sa...

Men så mycket vackert i en och samma trädgård! Pion och vit syren, tänk om man hade det... jag har en lila syren men det är långt kvar till blomning ännu... en pion ska planteras i år, men det dröjer nog innan den blommar, suck... kul med bloggarna, våren blir liksom längre här.... Mari.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei vennen ! Så vakre bilder du har tattt av dine skjønne planter. Så fiiiiiine, tenk nå er det sommer og vi kan bare sitte og nyte hver eneste knopp som springer ut. Helt fantastisk!

Ha det godt og fin ny uke til deg.
Klem

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilka ljuvliga naturbilder du tagit. Det är härligt med en gammal trädgård. Våra pionknoppar är lite mindre än era, men de kommer mer och mer...
Kram Susanne