måndag 18 maj 2009

Måndag...


Hej på er alla kära vänner!
Idag är det Måndag och hos mig är det verkligen Måndag. Grått och kallt ute och inne krånglar allt från att få barnen till dagis/skola smärtfritt till datorer etc! Vissa dagar vill man bara dra täcket över huvudet :) Jag har suttit och letat bland mina bilder och ingen av alla jag fotat blev bra! Nu struntar jag i det och visar er några ändå!

Här ser ni bloggerskan in aktion. Hur kunde jag tro att jag inte skulle synas där i hörnet *fnissar*. Hur jag än kryper ihop så kan jag inte bli så liten så att jag inte fastnar i spegeln :) Bilderna är från vår hall och i spegeln ser ni in i vadagsrummet.


Här ser ni även lite av vårt grå/vit rutiga köksgolv (blunda för den oranga bollen i hörnet :) När min mamma var och hälsade på så hade hon med sig några kotavlor från gården. Jag visste nog att det skulle finnas någonstans i uthusen. Nu ska jag bara hitta lite plats för dem. Den ena provbor just nu uppe på spegeln!

Ja när man har såna dar så blir man ju destor gladare när någon tänker på en, eller hur!

Häromdagen fick jag en jättefin utmärkelse från en Holländsk bloggvän som bor i Sverige! Hennes underbara bilder hittar ni i hennes fina blogg Bellavien.

Tusen tack för din rara utmärkelse och din hälsning på Svenska! Jag är glad och stolt för den!



Och nu vill jag naturligtvis göra er alla glada men jag ska ju välja några och det är svårt för en diplomatisk våg som jag! Men dessa härliga bloggerskor får utmärkelsen denna gång.

Liljor och Tulpaner
För du alltid är så rar och din blogg är underbar! Dessutom har ni slitit så med er nya butik. All lycka önskar jag er med den!

Rosenskäras Diversehandel
För all din inspiration och hela din underbara person *fnissar, poet blir jag aldrig*. Men du är helt enkelt en jätterar bloggvän som alltid skriver så jag blir glad!

Vit som snö
En härlig blogg full med ideer och inspiration. Sen är du också alltid så rar och gör mig så glad!

Lantlif
Till Anette som har varit med om allt tråkigt. Det gör mig ont och jag tänker mycket på dig! Kanske den här kan göra dig lite glad idag! Du är en jätterar tjej och din blogg är helt underbar, fylld med så mycket vackert.

Så nu känns denna dag genast lite bättre. Tänk vad det är bra att skriva av sig lite ibland!!!

Ha nu en bra start på denna vecka och många kramar till er alla, ni gör mig alla så glad!

Karin


Follow Karin Lindström

23 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Ha, ha, vilken rolig bild, du ser snygg ut, det lilla man sr av dig: ) Fin hall och urtjusig garderob med fönster du har!!!! Mari.

Anna sa...

Å, vad fint det är med det svarta och vita! Önskar att jag hade en lite större hall så jag kunde ha något liknande hos mig.

Ha en trevlig vecka!
Mvh/Anna

Anne sa...

Hej!
Vilken fin blogg du har med mycket fina bilder på fina saker som ger inspiration!
Jag hittade hit till dig ifrån "Stenlycka".

Grattis till awarden!

Nu ska jag kika runt lite mer på dina fina bilder - blev helt frälst i ditt fina dressinroom med glasdörrar, underbart!

Hälsningar Anne

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Åhhh tack snälla, snälla du..nu blev jag genast lite gladare...jiippiieeee...
Du, vad fint att du kom med där i spegeln..hii..hii..jag förstorade bilden så att jag kunde se dig lite bättre !! det är så himla lurigt att fota speglar...
Ha det så bra idag vännen..
Här skiner solen och jag bara latar mig i verandan..
Kraam Anette

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Karin!
Känner igen mig i din fotopose! Vet inte hur många gånger jag har krupit ihop i de underligaste poser för att inte synas på bild:)
Frågade bonden idag om han hade några kotavlor över. Han tittade lite konstigt på mig och frågade om jag ville sätta upp dem i ladgårn, vi har en liten sådan på torpet, men jag var tvungen att erkänna att jag faktiskt skulle ta in dem...Han trodde att de hade BRÄNT UPP dem, men skulle kolla iallafall. Håll tummarna!
Hoppas att dagen blir bättre!
Kram Maria

rosenskära sa...

Nu blev jag så rörd att tårarna började rinna! Det var verkligen precis vad jag behövde just i detta nu...
För visst är det så, en olycka kommer sällan ensam, men jag brukar alltid tänka på min svärmor som, 88 år gammal, brukar säga "det som inte dödar, det härdar!" och så dyker ett leende upp ändå!
Så tusen tack Karin, du är nog mer än en bloggvän för mig och tack också för fotot, fast på det jag hittade i de gamla inläggen, såg jag mer av dig!
Nu har de bytt termostaten i bilen så jag hoppas att det BARA var det som var felet *stön*

Kram till dig/Lena

Tulipa sa...

Hej Karin!
Du är för gullig!
Jag blir så glad av din omtanke!
Tänk vad det värmer när någon tänker på en.
Och jag gillar ju din stil så himla mycket ( som du vet så väl vid detta laget *ler*).
Jag tar den till mig med ett stort leende och extra guldkant på dagen!!!
Hoppas din dag blir bra!
Det var lite kul med din bild där...! Det är ju så man ser ut om man råkar fånga sig själv, vi är nog många som känner igen oss!

Tack Karin!!!

Stor kram Mariette

becca sa...

Grattis till awarden, förstår att du får den du har ju en jätte fin blogg och ditt hem är underbart!

Det är inte alltid lätt att vara inrednings fotograf när det finns speglar och fönster ivägen, men det blir ju snyggt ändå, roligt att få se lite hur du ser ut =).

Ha det så bra, kram Rebecca.

STENLYCKA sa...

Grattis till utmärkelsen. Förstår att du får den som alltid skriver så fint och har en sådan underbar blogg.
Inte lätt med speglar, känner igen mig.
Ha en bra dag!
KRAM

MiA sa...

Hej Karin!
Här knallar det på. En dag i taget. Så småningom har jag nog fått mitt liv i den vändning jag själv vill :)

Synd vi inte kunde fått se liiiite mer av bloggerskan där på kortet bland all fina inredning ;)

Kram
MiA

Vit som snö sa...

Men tack så hjärtligt mycket söta du! (jaa, nu har vi ju sett att du verkligen är söt genom spegeln;-) Åhh vad det värmde mitt i sjukdomsskurande o annat elände. Glad igen!!!
Vad kul att du fått kotavlor, dom är ju såå fina.
Tack igen och jag tycker du var såå värd den utmärkelsen själv!
Kram Cilla

Hannis sa...

Hihi!Ser ut som att du försöker gömma dig i ett hörn=))
Vad fint med spegeln och bordet!
Urnan på bordet såg jag direkt!
Snygg!

Nej,Lilla mormor får inte med sig vävstolen.
Det är det som känns så sorgligt just nu.
Blir på något sätt som att en epok går i graven.
Djuren är borta, vävning läggs på hyllan och alla hennes älskade blommor och fåglar får någon annan ta över.
Även om det på ett sätt är skönt för dom så är det också en sorg.

Har dokumenterat hela gården,alla blommor och träd,inredningen och vävrummet.
Tänkte att dom ska få ett eget album till hösten så dom kan minnas det fina.

Blev som en hel novell det här=))

Ha en fin vecka min vän.
Kram Hannis

Lilla huset på prärien sa...

Ja men ibland har man bara sådana dagar där allting går åt skogen. Men du får det faktiskt att låta som om den inte var helt tokig ändå - du har behållit lugnet liksom. Till skillnad från mig när jag har sådana dagar, blir helt galen...

Sån galenpanna jag är så måste jag erkänna att just denna dagen har varit helt underbar! Allt från dagislämning till väder och kaffe. Hela denna dagen har varit helt perfekt! Kanske inte ska säga för mycket... två av barnen är än att lägga till sängs. Men så här långt då... :)

Vilken fin utmärkelse också! Stort grattis till den - förstår att den måste ha bättrat på dagen avsevärt också *ler*

Stor kram Jenny

Lilla huset på prärien sa...

Och du - jag ÄLSKAR det fina skåpet där bakom dig på bilden!! FIIIIINT!!

Susanne sa...

hejsan..Ja det är inte alltid lätt att få till de bilder man vill..Men jag tycker det blev riktigt bra.Charmigt att man ser dig..Grattis till awarden.Trist för Anette blev ledsen när jag läste hennes inlägg förstår hur ledsen hon måste vara..Jag skulle så gärna vilja ha eget men förstår att det är mycket slit..Kram o åter din blogg är alltid lika trevlig att kika in i..Kram Susanne

Everyday living etc. sa...

Grattis, vad roligt. Vilken härlig blogg du har, roligt att ha hittat hit. Haha, ja härlig bild du bjuder på. Jätte fin hall, och golvet ser urläckert ut i köket trotts den lilla bolllen ;)

Ha en fortsatt underbar dag!

Kram Linnéa

basiclabelSweden sa...

Hållo: du "förtjänar" det! ;o) jag titta altid gärna på din blog med mycket fina bilder. Ha det så bra!

Blåbärs och smultronstället sa...

Det kan var lurigt att ta kort vid en spegel...
Grattis till utmärkelsen, du har en fin blogg.
Kram Susanne

Färjtorp sa...

Hej på dig Karin! Nästan som man ser hela dig idag =)

Hallen ser jättetrevlig ut och ditt köksgolv!!! så fiiiint.

Grattis till din utmärkelse, den är du så värd för din blogg är ju så väldigt trevlig att besöka.

kramar johanna

hemtrevnad marie sa...

Så roligt att få en liten skymt av dig Karin!!:)
Och vilket fint skåp du har där!!
gillade verkligen ditt dressingroom med fönsterväggen...tänk om min lilla klädkammare blev klar nån gång...fast jag fick bara dit ett fönster jag, hihi!
kram på dig!

Anci sa...

Hej !
Det är inte bara din garderob som är fin, resten av huset verkar också vara det :)
Jag gillar rutiga golv.

Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Grattis till din fina utärkelse vännen:)
fnissade lite åt ditt kort. Ibland glömmer man liksom bara av sig. *s*
Kram Lallis

MiasAteljé sa...

Hej
Fina bilder du tagit. Det svart och vita i hallen är jättesnyggt.
Tack för din lyckönskan till mig, skall göra mitt bästa på lördag.
Ha en riktigt skön vecka.
Kram Mia