måndag 25 maj 2009

Under äppelträdet / Under the appletree...


Vilken underbar dag det var hos oss igår. Solen strålade och det var 25 grader varmt. Det är precis såna här dagar jag längtat efter. Kvällen var också jättehärlig och klockan åtta hade vi fortfarande 20 grader ute. Vi satt länge under äppelträdet och njöt av nybakad kaka och saft.

Syrener dekoreras det inte bara inne med som ni ser *ler*. Tur att vi har många att ta av.


Antingen planterar jag i gamla zinkhinkar eller så fyller jag dem med plockade blommor och ställer dem på olika ställen. Jag tycker det är så fint med vackra buketter även utomhus.




Under äppelträdet står en salig blandning av gamla trädgårdsmöbler. Här är det härligt att sitta en stund och njuta. I bakgrunden ser ni mer av orangeriet. Innan vi gjorde om det, när det var garage fanns bara de småspröjsade fönstren på gaveln. Alla de andra fönstren satte vi dit. Den lilla röda stugan som ni ser baksidan av är vår gäststuga.





Fånga sommaren och fyll gamla hinkar med syrener etc stod det i min tidning jag satt och läste. Och där satt jag mitt bland mina buketter och log för mig själv. Det var precis vad jag nyss hade gjort!





Ha nu alla en fortsatt härlig försommar vecka!

Många soliga kramar
Karin

Follow Karin Lindström

21 kommentarer:

rosenskära sa...

Här sitter jag och suckar för mig själv! Du sitter där mitt i drömmen om en gammeldags trädgård men en härligt sliten trädgårdsgrupp under det knotiga äppelträdet. Doften av nybakat och flugor som surrar runt saften.

Kan livet bli härligare?

Kram/Lena

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Karin, men åh, detta är ju bara så sagolikt vackert!! Tänk vad man kan gå igång på såna här bilder!! Underbar utegrupp! Jag har en likn , fast ny, fast jag har bordet gammalt i en annan hörna: ) kommer visa min sittgrupp längre fram... hur som, detta var så vackert, lantligt och romantiskt! Och känna att man har samma idéer som tidningen får en att känan sig nöjd: ) urmysigt, där skulle jag gärna ta en fika med god kaka el ett kallt glas rosé...och sånt gulligt gästhus som skymtar där och det där fd garagte, helläckert! Ni har verkligen en fin trädgård... Mari.

trudette sa...

What a beautiful spot , so romantic !

Lilla huset på prärien sa...

Hej Karin!!

Precis sådär sitter jag också nu och njuter under mitt körsbärsträd. Visst är livet underbart under de stunderna!? Här blåser det lite och jag har inte lika fina trädgårdsmöbler som du... men åh jag njuter :)) Ser ovan att jag nog måste baka en kaka och ringa hit Lena så hon också får mysa lite :)

Ses vi snart? Vi tänkte göra ett stopp hos er på vägen hem från Dalarna ;)

Kram Jenny

Gnistrande snö sa...

Sagolikt vackert, nästan som i en dröm eller en saga. Jag blir lugn och lycklig när jag tittar på de här ljuvliga bilderna. Förstår att ni måste ha haft en underbar dag där ute i trädgården och värmen.

P.S Klart du måste hämta hem lite halm, det är verkligen ett fantastiskt material :-)

Ha en riktigt härlig vecka!

Kram
Katarina

Kristin sa...

Hejsan Karin, ja, igår var det verkligen härligt väder. Vi satt också ute och njöt. Här har syrenerna precis slagit ut, så de är inte i full blom än. Det är härliga tider.

Kram till dig och hoppas du har det bra, jag hinner inte blogga och kommentera så mkt nu som förut som du förstår. Tänker ändå på dig och följer din blogg!

KRAM! K

Lauras gård sa...

Vad mysigt det ser ut att vara där under äppelträdet! Fikat smakar nog extra bra där. Vilket härligt gästhus ni har! Fullbokat hela sommaren kan jag tro... Fina träskor som kom med på bild... Kram Stina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ååh så härligt det ser ut! Violan och jag var ju i dina trakter i söndags, och vi pratade om att vi skulle nog ha våldgästat dig...hihi. Och nu när jag ser det här, så ångrar jag att vi inte gjorde det!!!
Kram
Marie

Älfgärdet sa...

Ja! Det är ju den här stunden på året som är som allra, allra härligast. Blundar & känner hur jag också sitter där vid ditt bord :) Charmen för mig är just den där blandningen av gamla trädgårdsmöbler, jag vill inte ha en stor inoljad, kolossliknande, trädgårdsmöbel i hardwood! Längtar till min egna uteplats som är i begynnelsefasen = grus är lagt i en hög :DD

Färjtorp sa...

Häääääärligt!!! Så mysigt ni har under äppelträdet. Önskar mitt träd var sådär stort. Växer ju så sakta.
Guu så snygga möbler oxå.
Idag har vi 19 grader och det får vi vara nöjd med. 25 lät inte dumt =) verkar som den värmen kommer till oss i helgen *hoppas*

många kramar Johanna

Majas skafferi sa...

Hej! Oj, vad mysigt, härliga möbler och omgivning!..gamla träd är det något speciellt med! Har ett i trädgården som jag är livrädd för att det ska bli för gammalt.. Ha det bra!

VIKTORIA sa...

Åh, vad mysigt det ser ut med kvällsfika. Kan du inte spara tidningen så att jag får se. Jag är inte prenumerant så jag har bara hört talas om den. Kram, kram Viktoria

::fina:: sa...

Så vackert och så härligt! Ja nu börjar den ljuvliga sommartiden. Er trädgård påminner om den hos mina föräldrar, och fick mig genast att längta efter frukost under päronträdet.. Tack för ljuvliga bilder - som vanligt!
Kram, Josefine

Vit som snö sa...

Vilka ljuvliga bilder när man just kommit hem efter 11 timmars jobb och regnet faller ute. Nu kan jag blunda och drömma mej bort lite och längta efter en sån dag!
Fast så ljuvlig är inte min trädgård tyvärr:-(
Jag håller absolut med om att man ska slösa med buketter såhär års så att det finns en bukett var än man slår sej ner! Åhh vad jag längtar efter syrenerna!!!
Kramis Cilla

Kicki sa...

Vad härligt Ni ser ut att ha det under äppelträdet.
Underbara sommarmöbler.
Man kan riktigt känna doften av syrener.
Ha en go vecka
Kram
Kicki

Kicki sa...

Hej igen och tack för Din titt.
Klart det är OK att länka.
Du ligger på min lista också
Kram
Kicki

Poppins sa...

Så ljuvligt det ser ut under äppelträdet. Och så lyxigt att kunna njuta av så mycket syrener. Hoppas ni får många härliga kvällar i er mysiga sitthörna.
kramar från Poppins

Karin sa...

Vilken underbar plats! Jag älskar verkligen att sitta under fruktträd - det ger en speciell känsla och stämning. Vackert arrangerat med de fina gamla möblerna. Du har sådan härlig stil! Underbart orangeri också. Måste vara mysigt att ha!

Ha en härlig vecka!
Kram Karin

becca sa...

Vilken härlig plats att sitta och njuta på, såg att det skulle bli fint väder i hela sverige till helgen, härligt!

Vad mysigt ni gjort med er gamla garage, väntar med spänning på mer bilder på garaget =).

Kram Rebecca.

H A N N A S - F O R M sa...

ÅÅÅ, vad underbart Karinvännen!!! TÄNK om jag kan få sitta där och ta en kaffe med dig nåongång...det vore såååå härligt!!!

HOPPAS allt är bra med dig!!!!

KRAM KRAM KRAAAAM
Hanna

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Åhhhh, ljuvligt...himmel så fint du har det, möblerna, miljön, jaa allt !! och dina träskor...mmmm, de gillar jag också, här har du en som ser alla detaljer...hii..hii..
Vad har du för planer Karin ? Nu när du inte heller har någon butik ? Jag har inte landat ännu, inte kännt efter...igår kom tröttheten...allt som man nu har varit med om, och ännu är det inte klart...papper, banken..tinget, advokater...jaa du...
Men det kommer nog ett liv efter detta även till mig, jag hoppas ju det...
Under tiden så får vi försöka njuta i våra trädgårdar...eller hur ?
Ha det gott
Kraam Anette