fredag 15 maj 2009

Fönsterväggen...


Det är många av er som undrar hur fönsterväggen i mitt dressingroom egentligen ser ut. Här kommer lite bilder som inte är så jättebra, men det kanske går att se lite ändå!

Längs ena långväggen i rummet är klädförvaringen med dubbla rader stänger för hängande kläder. Vi har även satt upp hyllor (som inte är med på bild) för allt annat man vill förvara. För att dela av detta mot övriga rummet byggde min man den här fönsterväggen som löper framför hela förvaringen. Jag går in på ena kortsidan, den andra hänger mina klänningar på. Fönstren sitter ända upp i taket och nertill sitter en träpanel.




Här är en bild innifrån garderoben. Jag har tyvärr lite målning kvar härinne. Garderoben har varit klar i 1 1/2 år och då flyttade jag in utan att måla klart. Nu blir det aldrig färdigmålat. Det är hopplöst när man inte gör klart på en gång, eller hur?! Men nu har jag ju berättat för er alla så nu måste jag väl ta tag i det snart *ler*!





Med en enkel tulipan avslutar jag dagens inlägg!

Ha nu en härlig vårhelg alla mina vänner!

Många soliga hälsningar

Karin

Follow Karin Lindström

17 kommentarer:

Gnistrande snö sa...

Wow, vilken superfin och smart förvaring av kläder!
Måste vara en fröjd att få hämta sina kläder därifrån :-)
Det där med att vara ivrig och lämna en del av målningsrbetet till senare tillfälle känns mycket, mycket bekant ;-)

Ha en fin helg!

Kramar
Katarina

Vit som snö sa...

Känner igen det där med att i ivern piffa till när vissa detaljer återstår.O sen återstår dom för evigt!
Men din garderob är för härlig! Skönt med luft och utrymme för kläderna o kunna ha dom flesta hängande.
O sen din skyltdocka.... åhh vad jag önskar mej en sån! Tur att jag får njuta av din på bild:-)
Kram Cilla

rosenskära sa...

Om jag någon gång kommer och hälsar på dig (vem vet, det kanske blir förr än du anar...) får du passa dig så att du inte hittar mig fastkedjad någonstans i huset "Nej, du blir inte av med mig, jag vägrar gå härifrån!".

Tänk att du, t o m i klädkammaren, kan få till det så fint, både form och funktion!

Ha nu en riktigt fin helg käraste Karin!

Lena

timelesshome annika sa...

det är verkligen en bra lösning och så gör det rummet luftigare jämfört med en kompakt vägg.Vill se mera bilder .Jag gillar ditt strykbrädes överdrag.
Kramar från Annika
P.S vet du vad jag fick när jag fyllde år?!!!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilket underbart dressingroom du har Karin! Färdigmålat eller ej...
och vilken fin ordning det ser ut att vara, ser ut som kläderna hänger efter färger... Suck, så avis jag blir!
kram
Marie

Lissboden sa...

Hej!
Vilket fint dressingrum du har och jag är också avundsjuk på din provdocka.
Vet du var man inhandlar en sådan?
Typiskt det där med att inte bli färdig. Det känner vi nog alla igen så du är inte ensam.
Ha en skön helg i solen!
Kram/Maria

Pysselpalatset sa...

Det kommer säkert en regning dag för målning av garderob... nu får du komma ut ur den... ler och njuta ... kram Jeanette

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilken mysig idé att göra en sådan fin garderob. Det ser stort ut också.
Ha en fin helg!
Kram Susanne

timelesshome annika sa...

Visst är det kul att blogga tack för att du gjorde det möjligt. I morgon åker jag till Gävle skall urnsättta min pappa. Vi måste snart ses
Annika

Tulipa sa...

Vad imponerad jag blir!
Så väldigt fint!
Verkligen verkligen vackert!!!

Och visst känner man igen sig...gör man det inte när man "gör det", så blir det inte gjort.
Vi är nog många som inte kommer till skott senare, för då har man ju alltid något annat på G eller bara vardagens sysslor som kräver sin beskärda del.
Önskar dig en riktigt fin helg!

Kram Mariette

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Karin! Oj då, nu fick jag ett till önskeprojekt....
Ha en riktigt skön helg.
Kram Maria

Ullis/Leva på landet sa...

Det brukar vara så att det man inte gör klart på en gång blir aldrig klart. Så underbar garderob. Skulle verkligen vilja ha en sådan stor.
Ha en skön helg!
Kram Ullis

MiasAteljé sa...

Visst är det så. Gör man inte allt färdigt på en gång så blir det inte gjort. Vilken fin garderob du har. Härligt att ha ordning på sina kläder.
Ha en riktigt skön helg.
Kram Mia

Färjtorp sa...

Vilken härlig garderob!! Gillar de gamla fina fönstrena.
Tänk vad man kan ta tillvara och göra fint med "gammalt" material om man bara vill och har ideérna =)

trevlig helg

kram johanna

LantlivsAnette sa...

Hallo !!
Åhh du Karin, vilken underbart fin fönstervägg...ojj, så fint, jag har förstorat och kikat riktigt ordentligt på allt...
Och vilken ljuvlig ros klänning som hänger där inne..
Ha det nu så bra i helgen, du kanske har varit inne hos mig och läst vad som drabbats oss..det är så hemskt, jag är sååå ledsen..allt känns så overkligt på nåt sätt...
Kraam Anette

Anci sa...

Åh, vad fint det ser ut ! Så vill jag också ha. Mina kläder har vuxit ur garderoben där de hänger. Jag känner igen det där med att använda innan det är klart, sedan är det svårare att få klart....

Ha en underbar helg !

Kram

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Oj så fint här var, jättetjusigt med en fönstervägg i ditt dressingroom!
Ha en härlig helg,
Lydia