torsdag 4 mars 2010

Naturfärger...


Hej på er alla!

Jag har frossat i färgstarka stramaljbroderier och vintagetyger nu ett par dagar, jag har sytt kuddar så det ryker *ler*. Nu har jag fått min injektion av färger, därför ser jag bara det naturliga idag ;)

Gamla slitna papper och böcker, rådjurshorn, skrin som har sin ursprungliga träfärg, ett fönster som har nötts av väder och vind och ett underbart ljus som sprider en svag och njutningsfull doft i huset. Vackert, inte sant!

Kram till er alla!

Karin

Today I enjoy the simple and natural in my home. Old papers and books, deer horns, a window that have been worn by the weather and wind, and a beautiful candle that spreads a sweet fragrance in the all rooms. Natural is best, at least today ;)

19 kommentarer:

Anna-Malin sa...

hos mig är det precis tvärtom idag (hi-hi). jag frossar i färg av någon härlig anledning. det brukar dock inte bli särskilt långvarigt men det är kul så länge det varar!

ljuvliga bilder...

kram
anna-malin

Unknown sa...

Jo, visst är det härligt att kunna njuta av både och. Håller med om att det var ljuvliga små godbitar du visar idag.
Ha en härlig dag.
Camilla

Designe sa...

Såå himla vackert! Gillar det jättemycket! Ha en bra dag! Kram :)

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Karin!
Du har så rätt att ögonen behöver lite "färgbalans" annars är det så lätt att ledsna.
Så vackert ljus och vackra gamla böcker.
Jag har lite svårt att förstå tjusningen med gamla horn eftersom min pappa har jagat sedan jag var liten och vi har nästan alltid haft horn uppe på väggarna. Just nu har de dessutom en bogmonterad(uppstoppad) 19 taggare som heter Nisse ;)
Ha en riktigt skön dag,
Kram Maria

hemma hos lilla mej sa...

Vad vacker.Ja det var fint.Ha en underbar dag varmkram Rita ♥

Karin A sa...

Underbart vackra naturfärger! Naturmaterial och färg kan liksom aldrig bli fler.

Jag blev så glad av din kommentar och var tvungen att skicka ett litet mail. :)

Hoppas solen lyser hos dig!
Kram Karin

Elle sa...

Vilka sköna bilder, lugnande och behagliga.
Har också vitt och natur som grund. Men sen tillkommer lite färgklickar här och var, som nu under våren där man behöver något uppiggande att fästa ögat vid ibland.
Ha en skön kväll!
Kram Elle

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Det trodde man väl aldrig för några år sedan att pappas gamla jakttroféer skulle kännas rätt:-)

Michaja sa...

Your totally right. Beautiful all your pictures.

Mia sa...

Hei Karin! Jeg tenkte det var på tide å legge igjen spor etter meg, for jeg har en stund nå kost meg med denne vakre bloggen din. Såååå masse vakkert og inspirerende å se, jeg liker rett og slett stilen din virkelig godt. Og bildene dine er bare nydelige. Jeg kommer nok snart innom igjen *smiler*

Karin sa...

Every day has it's color, and yours is natural today. I can almost smel the scent of your candle, nice pictures.
Have a quit evening...
Love, Karin

Vintage House sa...

Hej,
Underbara bilder och speciellt böckerna:)
ha nu en härlig kväll
kram sandra

Kom Achterom sa...

Verry nice site
i'll coming back and follow your site
Beautiful pictures
My Englisch is not so good the message is short

Greatings Yolanda

Susanne sa...

Ja det kan man verkligen säga ..Skönt att kunna njuta av båda..Kram Susanne

Anonym sa...

vackert vackert! och det var fina ranukler du hade på faten i vardagsrumemt också... tänk så mycket några snittisar kan göra!

Fin fredag!
Kram pernilla

Camilla Alvén sa...

Mycket vackert!

Ha en skön helg
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så härliga bilder. Gillar verkligen den färgskalan.
Ha en skön helg!
Kram Ullis

A home far away sa...

Kikar in och önskar trevlig helg!

Kram Gunilla i Singapore

Anita sa...

Råkade hitta din blogg och här stannade jag en lååång stund! Så vackra bilder, inredningar och annat. Jag njuter av allt.

Bokmärkar - för hit kommer jag igen!

Hälsningar Anita