söndag 28 mars 2010

Söndagsmys...


Välkommen sköna Söndag!
Idag är det en skön slappardag hos oss. Klockan är redan mycket eftersom vi förlorar en timme. Ute är det grått och regnigt så det gör inget om man stannar inne länge. Vi har inga speciella planer, vi tar dagen som den kommer. Ibland är det skönt att inte allt är perfekt och planerat. Det är oftast när man har minst förväntningar det blir som bäst *ler*.

Ha en riktigt skön Söndag du med!
Varma kramar

Karin

It is a lazy Sunday in our home today! We have no plans, take things as they come.
This will be a very cozy day ;)

29 kommentarer:

Torprosen sa...

Godmorgon Karin! Visst är det skönt med söndasmorgnar! Idag har vi fått sällskap av Måns snart 4år,
farfar och Måns är bästisar och har mycket hyss för sig..fantasi saknas inte vare sig hos Måns eller farfar.. Ha en go söndag isakta mak. Kram Torprosen

Karin sa...

Grey and lazy over here too! Enjoy it, Love Karin

Elle sa...

Även hos oss är det också lite regnigt och vi har inte heller planer. Hoppas att du har rätt om att dessa dagar kan bli bra... ;)

Ha det bra!
Kram Elle

promenader på landet sa...

Hej Karin önskar dig en skön söndag! Kramar Maria

Ett ögonblick sa...

Tack för din gulliga kommentar hos mig, jag blev jätteglad att du tog dig tid.
Hos oss håller solen på att bryta igenom en grå molnmassa, man kan faktiskt se liite av blå himmel:) och nästan all snö har försvunnit, kan nästan inte förstå hur det kan gå så fort.....
Jag kommer också att ta dagen som den kommer idag, inga planer förutom promenader som vanligt, med små vovvarna. Son och man håller på med slutspurten på nya MC´n som ska på utställning på torsdag.

Önskar dig en riktigt skön söndag!
kram lisamaja

Hem och Lycka sa...

Vacker bild! Härlig söndag..

kram Mia

Anonym sa...

Hejsan Karin! Jag gillar söndagar men kära sambon han tycker det blir en låååång väntan på att han ska börja jobba igen... onödigt att tänka på morgondagen när man kan njuta här och nu!!! =)
Han gick just iväg på en "rask promenad" med grannen så jag har en timme för mig själv och alla mina ideér gällande ev utbyggnad eller höjning för en övervåning. Jisses, för varje gång du gör ett inlägg och visar ditt hem så vill jag helst av allt bara flytta ner till er!! Har ni plats för ett medelålders par med 3 bilar, 2 MC, skoter, husvagn m m? =)

Ha en fin söndag! Kram Krista

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Slappardag här också, känns som det blir en kort dag. Men det är skönt och ha en dag utan en massa planer och måsten.
Ha det gott
Stor kram
AnnaMaria

hemma hos lilla mej sa...

Hejsan Karin!!!!Önskar dej en skön och fin söndag vårkram Rita ♥

Sjarmerende GJENBRUK sa...

Nyt søndagen og ha riktig god påske!
Klem fra Hanna

Anna-Malin sa...

hej!

jag har varit på en liten runda til en fin butik och hämtat mina nya hyllor.
nu sitter de på plats och jag NJUTER....
det är väl en härlig känsla när allt faller på plats!!

en bra söndag med andra ord!

kram till dig!

Moa sa...

Ja vi har missat en timme.. men en sådan här söndag som du beskriver då gör det ju inte så mycket.. önskar dig också en härlig och skön söndag..Moa

Ullis/Leva på landet sa...

Låter som om ni kommer att få en skön dag. Härligt att bara ta dagen som den kommer och inte ha några måsten.
Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Camilla Alvén sa...

Låter som en härlig söndag!
Här har det varit lite mer aktiviteter eller snarare saker som bara måste göras men vi har hunnit med en god fika på våfflor också.
Ha det bra
Kram

House number 15 sa...

Så skönt med en latarsöndag och slippa en massa måsten.

Ha en fortsatt skön söndag!
Kram C

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Här är det också en "loj" dag..var uppe i ottan för att kolla på innebandy..har hunnit med massor av mys pga det!

Ha en skön fortsättning på dagen!
Kramis Sanne!!

STENLYCKA sa...

En underbar söndag förstår jag att ni har.
Här hos oss är det lite bak och en tur till kyrkogården med lite påskliljor till gravarna.
Kram Raina

Lotta MayaLee Photography sa...

Vi har också spenderat dagen inne. Så vi har påskpysslat så det står härliga till! :-)
Ha en skön söndagskväll!

Vintage House sa...

ja det är verkligen underbart med en slappar dag:)
kram kram
sandra

Viola sa...

Låter som det blev en skön söndag hos er, här är man rätt mör efter premiären, men den blev lyckad, mkt besök från alla åldrar och det glädjer mig, kramen

Mitt Stugliv sa...

Hejhej!

Åh vad det låter härligt! Din beskrivning av dagen. Ta den som den kommer, njut av stunden och fånga dagen så där lite granna.
Härligt!

Ha det fint
KramKram
LOtta

Poppins sa...

Jag förstår att ni är inne och myser i regnet. Det ser alltid så hemtrevligt ut hemma hos er.
Här har vädret varit OK och vi har faktistk haft det riktigt varmt ett par dagar. Jag har börjat att klippa rosorna, tar en i taget för det är ju en del att klippa.
kramar från Poppins

Lauras gård sa...

Vad härligt det är med oplanerade dagar! Det är ju inte alltid så gott om dem. Jag får nästan panik över att helgerna går så fort. Jag hoppas att vi hinner med lite renovering till påsk för det har stått still så länge nu...

Jag gillar också sötsaker, tyvärr... Morotskaka är ju mums. Men jag försöker hålla igen. Jag får en chock varje gång jag går in i en provhytt och ser verkligheten i spelgel med starkt ljus. Ser jag ut så? Man är väl inte 20 år längre, men några kilon och valkar mindre skulle göra mig glad. Ha det bäst! Kram Stina

Jonglören sa...

Åh vad jag önskar att jag hade samma känsla för inredning och detaljer i hemmet som du har. Jag är helt nollställd när det gäller homestyling och dylikt.

Norregård sa...

Hej Karin!!!
Så många fina inlägg jag missat!!!
Trapphuset är så fint, vilket jobb Ni måste lagt ner....Så mysigt att ligga där och läsa!!!! Lovely!!

Kram Kram Malin

Lilla huset på prärien sa...

hej karin!

åh vad skönt det låter. det är precis sådär som jag vill att alla helger ska vara! det är de perfekta helgerna :)

kram jenny

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Karin och tusen tack för grattis på min födelsedag! Vår söndag och också varit mysdag och nu sitter jag och tittar på TVn och gubben har åkt och jobba.

Du kan tro att jag är exalterad över min present. Jag har fotograferat ända sedan jag var väldigt liten, så det är så otroligt kul att nu få en ny utmaning att lära mig fotografera med en "riktig" kamera..men jag kommer aldrig att överge min lilla underbara behändiga vän som trots sin storlek ger så bra bilder..
Ha det gott, nu hoppas vi att dagarna går snabbt så vi får fira påsk och ha ledigt! Hälsningar Monica

Karin Lindström sa...

Åh Krista, du är för rar! Ja visst har vi plats, vi har många uthus här. Däremot har vi dåligt med garage till alla maskiner ni har *ler*.

Hur går det med planerna om utbyggnaden? Det är ju mycket att tänka på när man ska göra så stora grepp. Man vill ju inte att det blir fel ;)

Lycka till med planeringen och ha det bra min vän!

Kramar Karin

Mitt Egnahem sa...

Så sant du talar! Men oj vad den gick undan. Snart måndag igen! Kommenterade aldrig ditt trapphus, det gillade jag mkt! Funderar på att byta färg i vårt (som jag inte vågat visa...) Ha det! Fr Värmländska Mitt Egnahem