onsdag 3 mars 2010

En underbar dag!


Idag strålar solen från en klarblå himmel. Det är -6°, vindstilla och världen är vit av all snö. I vårt matrum lyser solens strålar så vackert så här på morgonen. På vårt svarta matbord står mitt favorit loppisfat. Det har hängt med nu sen advent, jag byter bara ut det som står på det. Just nu har jag vita ranunkler i medicinflaskor tillsammans med några silverljusstakar.


På den här bilden ser ni den nya kakelugnen. Snart kan vi elda i den, om några veckor är det premiär. Ni ska se att då har våren säkert kommit och det är jättevarmt *skrattar*. Tills dess får kransen av eucalyptus hänga kvar.

Tack alla för era snälla hälsningar om vårt kök, ni är för rara. Ni ska få se mer, men först måste jag röja upp *ler*.

Hoppas solen skiner på er, jag önskar er en riktigt bra dag!

Många varma hälsningar

Karin

The sun is shining in our diningroom at this time of morning. On our black diningtable is my favorite fleamarket plate. I have used it since Advent, only changed things on it. Today i have white "ranukler" in medicine bottles with a few silver candlesticks.

It is such a beautiful day here today. The sun shines from a clear blu sky, it is -6°, no wind and everything is white of all snow. Although I yearn for spring it can hardly be more beautiful here than today. It is breathtaking ;)

17 kommentarer:

Karin sa...

Nice and warm -6 haha. But I understand you'll get even warmer in a while. I love fireplaces, like to look at the flames and travel far away in my mind.....
It's a lovely day here also. Enjoy your sunny day, Karin

Körsbärshöjden sa...

Här skiner solen idag..fast vi hade -17 i morse..men nu är det varmare :)
Är kakelugnen begagnad eller ny ?
Vi satte in en som stått i en skola, den ser lagom sliten och gammal ut och värmer otroligt...

Ha en toppendag i solen :)
Eva

Millas hem sa...

Åh, så vacker med blommorna i små glasflaskor! Ditt svarta bord ser så läckert skavt ut, riktigt charmigt!
Våren är här och hälsar på ordentligt idag!
Vilket väder vi fått, kan knappt fatta hur vackert det är!

En solig kram till dig från mig!

Nyanser av vitt sa...

Hej Karin
Så fint du har det på din bricka och ditt kök är ju jättefint det med.
Ha nu en fin dag i detta vackra väder
Kram Agneta

Kristin sa...

Hej Karin! Jag hann aldrig kommentera inlägget om köket, men vad fint det var!!! Så fina hyllor. Jag förstår inte att du inte visar det mer på bloggen!

Härligt med solsken. Fast jag önskar lite mer värme också. Är ju aldrig nöjd ;-)

Kram på er (har ni sportlov nu?)

/Kristin

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Karin!

Ja idag är det ett riktigt underbart solväder!!..skall ut på en energigivande prommis strax!

Vilken fin kakelugn..och vad kul att det äntligen är dags för premiäreldning.. Kylan håller i sig ;)

Kramis Sanne..

Claudia Leertouwer sa...

You have made wonderful pictures again. Thank You for showing them to us. Regards, Claudia

Anna-Malin sa...

hi-hi, ja där ser man... :))))) ljuvliga bilder hos dig med!
visst händer det någonting när solen visar sig. här är det RIKTIG vår idag, härligt....

det har varit ett himla ståhej runt bloggen nu ett tag och jag har svårt att ta in allt som händer....mailen ramlar in från olika håll men jag tar det med ro. jag är fortfarande jag med alla mina ommöbleringar och funderingar.... :)

stor kram från mig!!

rosenskära sa...

Karin - missade att lämna en kommentar till inlägget med bilderna från ditt kök - det var riktigt roligt att få se det! Jag kan säga det hur många gånger som helst - du har ett hem som är så oerhört personligt, det kanske inte passar in i någon förbestämd mall men det syns att det är ett hem, inget utställningsobjekt! Ja bara älskar dina kombinationer av gammalt och nytt, antikt och loppis.

Kram/L

Elle sa...

Vi hade nog också solsken och omkring 6 grader idag, men med ett + framför...*ler*
Vilken skillnad lite sol gör för humöret!! *lerlerler*
Jag var ute hela eftermiddagen i trädgården och rensade bort spår efter snödrivor och stormar. Blir väl ett litet inlägg om det imorgon antar jag. Nu ska jag bara pysa i soffan ikväll. Har ont i hela kroppen av allt jobb ute. Börjar man bli gammal (nääää...) eller är det bara ovanan efter den långa vintern?

Verkligen fin kamin ni har, men det är nog som du säger att det är för varmt för att elda om ett par veckor...men det räcker väl med att beundra den över sommaren, nästa vinter kommer med säkerhet!

Ha en skön kväll!
Kram Elle

Vit som snö sa...

Vita ranunkler, kan det bli annat än alldeles underbart! O i söta medicinflaskor, såå fint!
Om nu värmen hinner komma innan premiäreldningen så kommer det fler höstar o vintrar o ni kommer att njuta mååånga gånger av er nya spis!
Kram Cilla

Unknown sa...

Ja, idag var det härligt, men guuud så kallt och blåsigt när man kom ut. Då kan det ju vara bra att ha en kakelugn att värma sig i när man kommer in:)
Ha en skön dag, (eller kväll)
Camilla

Vända blad sa...

Så vackert med kakelugnen! Jag tycker ditt kök ser helt underbart ut, charmigt och mysigt =)
Ha det gott!
Kram Maria

fröken knopp sa...

Så underbart när solen skiner på oss..vilken energi man får!!

Ljuvliga bilder i ditt matrum!!!

Varma Kramar Elin

Vintage House sa...

underbart med sol så härligt! man blir så glad.
vackra bilder:)
kram
sandra

Ullis/Leva på landet sa...

Vi har också fått njuta av solen idag, men det har blåst. Vilken underbar bild av brickan.

Kram Ullis

Viola sa...

Tack Karin för din rara hälsning, vilka underbara bilder du fotade, ljuset så vackert, ha en fin dag, kram