fredag 12 mars 2010

Lite mer kök!

Håll i er, här kommer några fler bilder från köket *ler*. Igår när jag städade av här passade jag på att göra lite vårfint på en gång. Ett par pastellfärgade kökshanddukar och några kvistar i ett hörn och genast känns det mycket vårigare här inne. Dörren går ut till vår groventre och tvättstuga.

Vårt kök kommer från Ikea. Luckorna heter ädel och var björkfärgade från början. Vi har målat dem med vita och jag blev mycket nöjdare. Bänkskivan är i valnöt och väggarna har original pärlspont. Fula rör gör ingen glad, men de struntar vi i idag *ler*.



Precis så här ser det alltid ut, bänkytan är fylld med saker. Kaffemaskinen är min mans bästa, den är han så glad för. Jag för min del har alltid te på gång, men dricker oftast bara några munnar. Sen har jag glömt bort att koppen står där, börjar alltid med något och teet blir kallt.

I kokbokstället står böckerna jag använder just nu. Först i tur står Arlas lilla broschyr, i eftermiddag ska vi baka matbröd. Här i huset bakas det flitigt, min lilla pojke älskar att hälla och röra. Han hämtar ofta mjöl och säger -ska vi baka! Och visst får han det, mamma gillar också att baka *ler*.

Hjälp mig gärna med min länklista, tänk att jag kunde vara så klantig. Nu har jag i alla fall fått till ganska många adresser, men kika gärna efter din så du är med!

Ha en skön Fredag mina vänner!

Många kramar
Karin

I put some forsythia twigs in a vase and hang up the pastel-colored towels to get a little more spring in the kitchen. Cookbooks are ready, my smallest boy loves to bake so this afternoon we will bake bread.

37 kommentarer:

hagagården sa...

Hej
Men ojdå det där har jag också lyckats med ett par gånger faktiskt,så himla tråkigt.
Underbart fin kök du har.
kram o ha en go dag.
ninni

Home and Lifestyle sa...

Homemade bread always smells so good!!!

Ikea is my favorite store, by car it takes me 5 minutes to be there.

Wish you a very happy weekend!

Warm regards, Ingrid

Emelie Berger sa...

Halloj i Solskenet!
Jo praktiken gick sådär...personkemin ska stämma när man står bara två stycken och inte har arbete upp till hakan. Så jag kortade av praktiktiden en aning - men SÅ mycket det gav och jag lärde mig ju jättemycket.
Men framför allt är jag glad över att ha hittat RÄTT!♥
Florist är vad jag ska bli!=)

Jag bor i en lägenhet av gammalt slag och har sådana rör i badrummet som ni i köket och de är målade i vitt och jag ÄLSKAR dom!♥
Måla det som går så kanske de istället kan bli en vacker påminnelse om hur gammalt ert hus är. Ett tips bara.=)

Ha så gott och glöm inte baskern!♥
/Emelie

basiclabelSweden sa...

Tack för din rara ord hos mig! Men jag finns på din blogglista! ooooh jag vet precis hur du menar, jag och bloggar.... it's a wonder..... hahahah..

Vad fint köket ser ut! skans direct som hemma!

Her snö idag, vilken oturt, så jag sitter hemma ock bakar Hollandska pepparkakor!

Kram från din Ölandsvän :)

millandante sa...

Du har det såå hemtrevligt och mysigt och jag måste säga att jag t.o.m gillar de där rören...=O de ger liksom en äldre känsla... Så fint!!
Vet inte om jag varit på din lista men jag ser att du inte är på min och det måste genast åtgärdas!!:)
Helgkram!

Hannis sa...

Mysigt ser det ut!
I ett kök ska det vara fullt med saker på bänkarna!
Det blir mera hemtrevligt då=))
Sen är det ju en kreativ plats.
Blev så smått avundsjuk på kaffemaskinen jag, är ju galen i kaffe!

Önskar dig en härlig helg/
Kram Hannis

Susanne sa...

Hej härliga köksbilder..Trist när man gör saker som inte går att ändra på i bloggen..Ärligt talat vet jag inte ens om du hade mig på din lista..Men du är på min så mig blir du inte av med så lätt..Fniss;) kram till din dag Susanne

Lauras gård sa...

Men Karin du har väl ett jätte fint kök! Synliga rör gör väl inget, det tillhör väl gammal charm och så är de bra som brickställ *blink*. Vilken otur att bloggvännerna försvann. Jag har läst om fler som har råkat ut för samma sak. Jag tror att jag fanns med tidigare så vill du får du gärna lägga till mig. Trevlig helg och kram Stina

"M" sa...

Ja det har jag åxå lyckats med i tidigare blogg, vill du ha mej mä?
Mvh. M

Karin sa...

Soo nice to see the rest of your kitchen. He, and George stopped by your kitchen too! A pitty you only drink tea, so now he's your husband's best friend *smile*
Hugs,
Karin

House number 15 sa...

Luckorna är mycket finare än björk, det ser så fint nut på bilden.
Tråkigt med blogglistan, jag var med förrut men inte nu och du finns på min iaf.

Ha en skön fredag!
Kram C

Anonym sa...

Så kan det gå ibland=)Teknikens under...Fin bricka har du i alla fall,är så svag för sådana.Köket ser så hemtrevligt ut. Ha en skön helg/Annica

Designe sa...

Jag tycker du har jättefint i ditt kök och så fint med original-pärlspont! Gillar ditt golv och så fräscht med rosa handdukar! Ha en trevlig helg! Kram :)

Lisas torp sa...

Oj, sicket elände med listan!
Ja, det kan vara knepigt det är med klickningar hit och dit. Hoppas att du får ordning på adresserna.

Dit kök ser verkligen hemtrevligt ut.
Tack för titten hos mej och ha nu en härlig fredagskväll efter baket!
Kram
Lisa

Elsa och Helena sa...

Hej! Ja, man kan då allt klanta till det med datorn...det är så tråkigt! Hoppas du hittar igen alla bloggnamn:)
Vilket jättefint kök du har...mysigt och hemtrevligt!
Kram Helena

Änglarnas hus sa...

Så härligt och bebott du har det i ditt kök..jag tycker att det är charmigt!
Visst är det roligt att baka :)..ännu roligare att äta ..hihi..

Ha en riktigt mysig fredagskväll!!
Kram Sanne..

Karin sa...

Jag gillar ditt kök. Snyggt med vita luckor.
Karin

Anonym sa...

Jätteinspirerande blogg, härliga bilder!
Marina

http://mittvackrastejag.blogg.se

promenader på landet sa...

Hej goa bloggvän och sååå fina och härliga köksbilder! Ha en skön helg! Kram Maria

Vintage House sa...

oj vad tråkigt med länklistan..
härligt kök och så underbart med lite vårdetaljer
Ha nu en fantastisk helg med en masa mys!
kram
sandra

Norregård sa...

Så fint i ditt kök Karin!!
Mysigt och ombonat;o)

Ha en trevlig Helg!!
Kram Kram Malin

timelesshome annika sa...

Snyggt inlägg som vanligt.
shit happends;(
P.s glömm inte bort mig i blogg listan
kramiz
Annika

Elle sa...

Kul att du visar ditt "röriga" kök! *blink*
Hos mig blir också koppen stående tills det är kallt, fast oftast är det kaffe och inte te.

Jag har förresten en award som ligger och väntar på att bli hämtad av dig....
Kram Elle

Elle sa...

Ha, motorcyklar...är för nybörjare! Bara tuffa tjejer kör bil! *haha*
Nu tror jag att alla kommer att ha After Eight hemma när jag kommer förbi!*ler* Passar dock inte ihop med viktminskningen *suck*
Ha en skön kväll!
Kram Elle

Unknown sa...

Det ser hemtrevligt ut i ditt kök.
Tack för att man får kika in :-)

Kram

timelesshome annika sa...

Ikea hurtsarna är inte nya men jag tror att de finns kvar..
Kramiz Annika

Torprosen sa...

Det är alltid roligt och inspirerande att titta in hos dig!!
Du finns definitivt på min lista men tror inte att jag fanns på din..Nu skall det bli en rolig loppisrunda med bästa vännen..Ps du har inspirerat mig så nu letar jag också stramaljbroderier, än har inte någon kudde blivit klar men snart så... Kram från Torprosen

Anna-Malin sa...

så härliga bilder! ljust och inbjudande!

jag skulle också kunna tänka mig att baka i helgen...äääälskar att baka...MEN...
nu är det ju så att jag gått igång med projekt -nu-vill-jag-ha-så ljust-som-möjligt-och-bort-med-allt-vad-färg-heter...vi får se var det slutar....

ha en fin helg karin!!

kram!!

Lotta MayaLee Photography sa...

Gud vad jag tycker det är snyggt med pärlspont! Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att ha det i vart enda rum! Eller skulle det bli liiiiite för mycket? Vad tror du? :-)
Ha en superskön helg!
Kram Lotta

Maliva`s verden sa...

Hei...tusen takk for hyggelig hilsen hos meg. Den satt jeg ekstra stor pris på. Jeg elsker bloggen din..Takk for masse inspirasjon. God helg til deg fra Maliva

alegni sa...

jag tycker ert kök är kanonfint. luckorna vi precis beställt är liknande som era. jag kan knappt bärga mig tills jag slipper mitt fula bokfärgade kök!
det är roligt att din grabb är intresserad av bakning. här har barnen mest varit intresserade av att äta det jag bakat, fast numera visar vår yngre son (snart 18) lite större intresse för matlagning än tidigare, och det tycker jag är toppen!
vi har haft underbart vårväder hos oss de senaste dagarna - man blir på så gott humör!
ha en riktigt skön helg! kram
ingela

Mycket annat & lite betong sa...

Vilket mysigt kök, det ser så hemtrevligt ut.

Trevlig helg
Agneta

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Du har ett så underbart kök.
Idag har jag varit ute i det vackra vintervädret och njutit av en promenad.
Önskar dig en skön helg!
Kram Raina

Lilla huset på prärien sa...

hej söta karin!

jag älskar ditt kök - tycker det är helt underbart. läste om din länklista - din stackare där. det har hänt mig också en gång. fick lägga in alla igen och det tog en himla tid :(

fast du har nog missat mig minsann :)

kram jenny

gamla skolan sa...

Ni har ett mysigt kök ! Jag har också funderat på det där , blogglista med bilder , men jag vet inte hur man gör , är så dålig på sånt . Önskar dig en trevlig helg ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Penseldraget sa...

hej karin
vilket hemtrevligt och ombonat kök du har, precis så ska de va med bänken full av fina saker...=) luckorna är jätte fint i vitt,och visst blir man lite gladare att ta in lite pastell,har själv målat i rosa nyss =)
kram pia

Ullis/Leva på landet sa...

Gillar er kök jättemycket. Tråkigt med din länklista. Måste uppdatera min också, var så länge sedan. Glömde nu att kolla om jag var med på din lista.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis