fredag 26 mars 2010

Fredagskväll...

Hej på er, ville bara kika in med en liten Fredagshälsning!
I morgon ska jag fixa lite påskfint och bla lägga lite ägg i den fina skålen med lock. Godis får nog vänta lite, annars är det slut långt innan Påsk. Långt innan är inte sant för påsken är ju redan nästa vecka. Åh, jag ser verkligen fram mot den, det är en skön högtid tycker jag.

Ha nu en riktigt mysig kväll, vi ses snart igen!
Kramar Karin

I am going to do some Easter decorating tomorrow. Some eggs will be decorations in the glass bowl with lid. I am really looking forward to Easter, it´s one of my favorite tradition.

15 kommentarer:

Lauras gård sa...

Här väntar vi också med godiset. Många godisråttor bor i det här huset... Jag längtar också till påsken och ledigheten. Ha en jätte skön helg! Kram Stina

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Karin!
Ja visst skall det bli mysigt med påsk och lite extra ledigt!

Önskar dig en fin helg, tyvärr såg inte väderprognosen speciellt trevlig ut! Så det får nog bli innemys, hälsningar Monica

Vit som snö sa...

Det ska bli underbart med påsk. Vi åker till fjällen och jag passar på att bli 40;) Har pyntat lite tidigare hemma för att hinna se det innan vi åker.
Jag är så trist att jag inte äter godis.... Men barnen ska självklart ha påskägg!!!
Ha en fin helg!
Kram Cilla

Änglarnas hus sa...

Halloj!

Jag gillar också påsken..just för att den är bara vad den blir!..inte en massa måsten..fram med lite godis och enkelt pynt..sen är det bara att fira1
skall vara ledig i 10 dagar också..det ser jag verkligen fram emot!

Ha en underbar,solig?, helg!
kram Sanne

Karin sa...

It's late I know. Just had an evening out with some friends, enyojed a lovely diner had some drinks and saw your post. I could not resist, had to read it and make a comment *smile*.
Can't wait to see your easter decorations. Good idea to show some of mine. It's not much, I went all the way with christmas, take it easy at easter :o)
Have a nice weekend,
Love, Karin

Pysselpalatset sa...

godmorgon, tittar bara in för att önska Dig och de dina en underbar helg. Kram Jeanette

Elle sa...

Tiden bara springer iväg och jag har inte "hunnit" dekorera allt jag velat. Hade tänkt pyssla ihop ett par fina ägg, men är osäker på om jag hinner hitta allt material nu. Ungarna har lov och här är det action från morgon till kväll - blir nog inte mycket tid över till bloggande de närmaste två veckorna.
Ha en mysig lördag!
Kram Elle

Anjas Hill sa...

För mig är påsken liktydigt med vårbruk - det finns inte så mycket tid till övers för påskpyntandet, men jah blir gärna bjuden hem till dig i påsk;-)))!/Anja

liven sa...

Deilig med litt ferie nå!!
Ønsker deg en fin helg Karin :o)

Hannis sa...

Jag ser också fram emot påsken.
Mysa med brorsbarnen,god mat och familjestök.
Så tänker jag smyga till mig en låååång sovmorgon=))

Hoppas att du får en bra helg/
Kram Hannis

kardemumma sa...

Håller med dig fullkomligt! Vänta med godis inhandlingen så den räcker åtminstone till långfredagen :)Tyvärr är vi lika stora godisråttor i hela familjen!!
Ha en skön helg!
Kram Carina

Viola sa...

Här har man nu förberett för stora dagen...slår ju upp portarna för gårdsbutiken imorgon, ska bli så spännande, hoppas ni har en skön helg, KRAM....påskgodis har jag köpt till kunderna imorgon...:0)

promenader på landet sa...

Hej vännen! Visst ska det bli skönt med påsk, några extra dagar ledigt, god mat och godis! Må så gott! Kram Maria

Anonym sa...

hihi... ja det är nog bäst att godiset får vänta ;)

Hoppas din helg varit fin!
KRam pernilla

alegni sa...

det är samma problem hos oss, det går absolut inte att plocka fram godis i förväg, för allt har en förmåga att försvinna på nolltid. eller kanske det skulle gå nu i år när jag ska försöka hålla mig från kolhydrater. jag undrar hur jag ska klara påskhelgen utan godis... ;)
kram
ingela