måndag 22 mars 2010

Solgult...

Idag strålar solen hos oss och på verandan är det nästan lite för varmt för att sitta och äta frukost. Tänk snart kan dörrarna stå öppna här, åh vad jag längtar!

Om ni vill ha blommande kvistar till Påsk är det dags att plocka in dem nu i början på veckan.
Just nu har jag forsythia, men det är också fint med tex körsbär, äppel, björk eller syrenkvistar. Idag ska jag nog ta och hämta in min påskkartong och se vad jag har i den.
Har ni börjat påskpynta än?

Ha en bra dag!
Kramar Karin

24 kommentarer:

(eddas) sa...

Ja..har alerede laget mange påskeegg:)
ha en fin dag i solen..
eddaKlemmer til deg

Mitt hvite hus sa...

For en herli9g blogg du har... skal kikke meg litt rundt her inne hos deg..

kerstin

Karin sa...

Your Blossom give me a spring feeling, but there is still a lot of snow in the background! I'll send you some warmth..*smile* hope it will help my friend!
Have a graet and sunny day!
Hugs, Karin

Anjas Hill sa...

Underbar bild! Det är så härligt och positivt med "folk" så tar tillvara på det som är nu..../Anja

Mia sa...

Så vakkert det er med blomstrende grener! Og i deilig gul påskefarge i tillegg. Jeg har tatt inn kirsebær grener for litt siden, og nå kan jeg se antydning til grønnt (ikke blomster enda). jeg har hengt noen små pastellfargede påske egg fra grenene, så ja, jeg har nok begynt å pynte litt... *smiler*. Jeg er jo veldig glad i påsken, selv om ejg egentlig ikke pynter såååå veldig masse. Akkurat nå prøver jeg å bli herdig med mine farge glade hekleputer, som skal liksom være en del av påskepynten hos meg.

Nyt dagen idag, Karin!

Hanna sa...

Härlig bild.
Kram
Hanna

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Nej,
blommande grenar är så underbara! Jag är en person som gärna och ofta plockar in olika ting från naturen - kvistar är denna årstid en favorit. Jag plockar från olika buskar och träd och blandar - lika spännande varenda gång att se vad som spricker ut...

Njut av dagens helt otroliga väder!
Ofattbart att det var snöstorm igår..
hälsningar Monica

Designe sa...

Så vackert! Ljus och fin bild där vid fönstren! Ja, nu skulle jag behöva vårstäda och ta in lite kvistar! Ha en bra dag! Kram :)

miss marple sa...

..hærlig vårstemning hos deg idag.Godt å tenke på at snøen forsvinner mer og mer,idag så jeg faktisk en sommerfugl!!(det heter vel fjäril i sverige)Ha en fortsatt fin dag i solen!
"kram"

liven sa...

Heisann Karin!!
Tenk så deilig det blir fremover nå.....her er ikke sol idag men det er fin temperatur og snøen forsvinner!!
Har bare noen påskeegg liggende ennå...men litt pynt skal det bli!!

Ha en fin ny uke :o)

gamla skolan sa...

Visst är det härligt , att vi snart kan sitta på verandan , man längtar ! Ljuvliga kvistar ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Vintage House sa...

Åh så härliga.
Vi ska gå ut och plocka lite påskris nu det är mitt påskpynt.
ha det så gott
kram
sandra

Elle sa...

Jag har vårpyntat lite, men det enda påskpyntet har jag utomhus, ett litet träd...men det visar jag nog i ett inlägg i veckan.

Vilken härligt bild du har, ser riktigt ut som "snart-är-våren-här"
Här ÄR våren och nu börjar t o m molnen att skingra sig lite!!
Önskar dig en skön start på veckan!
Kram Elle

Anonym sa...

Härlig bild du visar idag! Jag har börjat plocka fram lite pynt jag med och ska pyssla ett par ägg i kväll... I lördags köpte jag några krukor m minipåskliljor att ha utanför ytterdörren, och i går snöade det massor, men idag droppar det från taket igen....
Ska ta en promenad och plocka ris ngn dag. Jag har aldrig tagit in syrenkvistar, det ska jag genast testa, har en hel syrenhäck!
Kram från Ulrika

millandante sa...

Har läst ikapp nu och sitter med hakan nere vid tangentbordet... helt makalöst så fint du har det Karin!! Bilderna från vardagsrummet trodde jag först var tagna ur ett magasin...
Och knapparna... så himla bra idé!!
(en gammal idé som jag fått från dig som jag ännu inte fixat, men ska, är en citatburk...)
Tack för inspiration!!!
KRAM

Karin sa...

Vilka härligt vårliga kvistar! Nej påsk har jag inte hunnit till! Vartannat år hinner jag inte riktigt med...
Karin

Änglarnas hus sa...

Halloj!
Tack för påminnelsen :)..jag brukar ta in kvistarna lite för sent!
jag har pyntat lite..med det jag har gjort i år..annars är jag lite sparsmakad då det gäller påskpynt..lite ris och någon höna kanske får komma in!

Ha det gott! Kram Sanne

Michaja sa...

What a lovely branches do you have!
Here we have had rain all day long!!!!

Anonym sa...

Karin Karin, så fint! Ja men i år ska väl även jag lyckas komma ihåg att ta in några kvistar, bara jag kommer hem medan det är tillräckligt ljust för att plumsa runt i trädgården och se nåt. =) Ikväll har jag varit inne i Bollnäs och hyllat våra bandy-hjältar som vann ett SM-silver!
(vad var det jag skrev om snöstorm Karin??????)

Ha det så bra Karin min vän

kardemumma sa...

Härligt med solgult! Mina körsbärskvistar blommar precis!! Underbart att se!
Har precis börjat kolla in min lilla påsk :)
Kram på dig!
Carina

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Tack för tipset!!
Var och köpte forsythia igår för jag har ingen i trädgården, så nu är det bara lite björkris kvar som fattas :)

Har så sakta börjat pynta lite, och snart så åker nog min påsklåda fram. Men det blir sparsmakat med pynt i år, det blir nog mest påskblommor och några påskharar framme för barnens skull!

Ha det gott!
Hoppas ni pigga och krya nu.

Kramar Linda

Karin Lindström sa...

Hej Ulrika!

Jag plockade in syren första gången förra året och det var jättefint. Det blev små vita knoppar, men sen orkade de inte mer men bladen och knopparna var bara helt ljuvliga som de var så prova det;)

Lycka till med pysslet. Det är ändå rätt mysigt att greja lite när man väl tar sig tid. Min låda kom in i går så jag ska nog plocka lite i eftermiddag;)

Ha en fortsatt bra vecka!
Många kramar
Karin

Pysselpalatset sa...

Godförmiddag Karin, Ja du det var såå roligt att hälsa på Violan... och träffa en mängd underbara brudar. Hur har du det med våren??? är den på ingående? eller är det som här snö.. usch, Men vi skådar ljuset och värmen eller hur. Kram Jeanette

Karin Lindström sa...

Hej Krista!

Grattis till vinsten *ler*. Ja man kan ju undra hur den snöstormen hittade hit?! Det var ju lite svårt för dem att se bollen i all snö, jag tittade en liten stund! Igår strålade solen här och i dag snöblaskar det igen. Det är verkligen varannandagsväder;)


Hoppas du hittar några grenar, det är faktiskt mysigt. Idag ska jag plaska ut i vårt blask och plocka lite mer gulakvistar.
Ha en fortsatt bra vecka!

Många kramar
Karin