torsdag 18 september 2008

Hjärtkavalkad!


Denna vecka har blivit en extra hjärtlig vecka för mig, så jag fortsätter på temat. När jag kikade in hos Hannas Form, en av mina absoluta favoritbloggar så visade hon så vackra hjärtan som de hade gjort av rönnbär och nypon. Jag blev så inspirerad och ville också pyssla. Idag strålar solen här hos oss så jag passade på att plocka in lite bär. Rönnbärshjärtan brukar jag göra på hösten. Det var på en julmarknad i Dalarna som jag fick iden. De är jättefina att dekorera paket och pynta med, och inte bara fina till jul. Så här blev några av våra hjärtan!






För ett tag sen så fick jag en utmärkelse av en annan av mina favoritbloggar. Det var från Kristin, I mitt paradis. I love your blogg kan väl knappast passa bättre än i detta hjärtliga inlägg! För att sprida lite hjärtan så skickar jag den till er alla denna gång! Dessutom vill jag tacka er som tittar in hos mig. Det är så kul att se, och läsa era kommentarer.


Jag passar också på att skriva lite om Uppdrag barn. Det är Childhood som vill främja debatten om utsatta barn i världen. Vattenfall skänker 20 kronor per blogg som länkar, gör det du också!


Jag hoppas solens strålar fortsätter att skina denna helg, och att ni hinner ut och njuta av allt vackert naturen bjuder på.

Många hjärtliga kramar!

Karin

15 kommentarer:

Färjtorp sa...

Kikar in såhär på kvällskvisten och ser ett nytt inlägg =) härligt!

Vilka söta bärhjärtan!!! Nu fick jag nya tips, tack. Måste nog testa...
Visst är det kul att få awards, det värmer alltid, grattis!!!
Och jag ska ABSOLUT lägga in den där för barnen!!!!!!!!!

Ha en riktigt skön helg!
Kramar Johanna

Lilla huset på prärien sa...

Hej Karin!!

Jag läste också hennes inlägg och såg det där hjärtat. Då tänkte jag att jag ska också ge mig i kast med ett sådant... men ack nej. Nu ser jag dina fina och tänker att jag SKA göra några sådana jag med... även om jag inte är helt övertygad om att det kommer bli av ändå. Annars kikar jag in här och tittar på dina ;)

Kram Jenny

Ann-Charlotte sa...

Mycket mysiga! vilken julmarknad är det som du har varit på...nyfiken som vanligt..sorry ;0)
Kramisar!
Ann-Charlotte

Inspiration i vitt sa...

Dina hjärtan blir man glad av att se.
Kram på dig/Ingela.

Kristin sa...

Hej Karin, vilka jättefina kransar som du hade gjort! Vi har mest små vildrosor här och deras nypon blir så små och pluttiga...

Ja du, vi har faktiskt så många djur... iofs så går fåren ute dygnet runt än, men det är in och ut med hästarna och mocka och så fodra och så kolla och fylla på vatten till alla djur. Katterna bor i sadelkammaren så dem behöver jag inte se till mer än att de har mat och vatten, och tack och lov är Speja (hunden) frisk så det inte är några mediciner att ge eller stygn att vakta.

Vi ska nog göra det bästa av situationen. S ringde precis, det var 25 grader och han hade badat i havet. Ja, här är det i alla fall 15 grader och jag har fortfarande läget under kontroll... ;-)

Ha det så bra och jag är glad att du är glad över awarden! :-)

Kram och ha en bra helg!
/Kristin

Poppins sa...

Tack för tipset om porslinet. Har varit inne på hemsidan och tittat, här var mycket mer än tallrikar!

Jättefina hjärtan och en bra idé för höstpyssel. Grattis till utmärkelsen och tack för att du skickade den vidare till oss alla.

lottens vita och gröna sa...

oh vilken härligt hjärtlig hälsning du gör idag, med nypon blir det ju underbart! tack för tipset om childhood, ska med haka på! varmkram lotten

H A N N A S - F O R M sa...

Söta du..så fina dina blev..visst är det roligt att sitta och pyssla med!?

Idag har vi träffat vänner på ZETAS och suttit och njutit i solen på deras mysiga cafe..och fyndat lite..MEN OJ så tomt det var där..dom ska ju stänga nästa vecka och bygga nytt.

Ha en härlig fortsatt helg!!!

KRAMMMMMMM till dig Karin!!

Hanna

MODERN COUNTRY sa...

Hei Gode vennen!!

Så mange vakre bilder!! Oj, hvor skal jeg begynne tenkte jeg :))
Og så mye jeg har misset den siste tiden.
Din fine Lavendelpose (takk for at du nevnte meg i posten!, ble stum av glede!), den var virkelig utrolig fin!! Har alltid hatt lyst til å prøve meg med den fine toppen.
Ja, det var akkurat det jeg mente, en sånn fin øyenstikker. Men skal jeg innrømme noe er jeg egentlig redd dem. De suser sånn fort forbi, store og så lager vingene sånn lyd. Jeg nå dukke hodet.Men ååå så vakre de er! :)) Å så fin som din hjertekrans er, jeg ble også inspirert! Du er så dyktig du.

Har hatt en fin dag i dag. Solen skinte igjen. Ja, å så fikk jeg et riktig fint kort i posten! Tusen takk Karin! Det ble jeg så glad for og jeg sprang direkte til manen min. Jeg ble overrasket over hans reaksjon, Han ble faktisk entusiastisk over kvaliteten. (ikke så ofte vi er enige skjønner du)
Så får vi se om vi kan spare sammen, kanskje det blir en gave til Jul? :))

Ha det så godt og nyt en riktig God Søndag i morgen!
Klemmer!

Hannis sa...

Vad fint du gjort med hjärtan!
Och vilken vacker dukning till eran middag!
Härligt att sätta sig till bords när det är vackert.

Jag är okej.
Lite trött och orkeslös men det ger nog med sig.
Är mycket i böckerna och yogans värld för tillfället=))

Hoppas allt är fint med dig och din familj!
Stor kram Hannis

Katta sa...

Å vilka fina hjärtan du gjort. Blev så inspirerad att jag måste ut och plocka lite och pröva själv, som tur är har vi både nypon och rönnbär här på gården. Visst är majsen god med salt och smör på men det lät spännande med chili och lime med.Ska länka den childhood-saken med.Kram Katta

Annie - Annalunda sa...

Så fina hjärtan hos din hjärtans goa blogg! Tack så mycket goa Karin för din goa hälsning!
Såklart jag länkar till Childhood!

Hjärtekram Annie

Titti underkalas-eken sa...

Hej! Första gången för mig inne på din blogg, hittade hit via "fint hemma"! Vilken härlig blogg du har! Så inspirerande! Hoppas det är okej om jag länkar dej från min blogg? Ha en bra dag! /Titti

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Karin!

Vilka jättesöta hjärtan du har gjort! Jättefin inspiration!

Önskar dig en bra ny vecka!
Kram Hanna

Gårdsromantik sa...

Härliga bärhjärtan.
Är och letar efter ditt mumsiga äppelkaksrecept med extra mycket hyvlat SMÖR!

Kram Maud