onsdag 24 september 2008

Vår bagarstuga




Åh, vilket underbart väder vi har, jag vill bara vara ute!
Till våran gamla gård hör många uthus och i det stora uthuset som vi målat svart finns den gamla bagarstugan. Här kan vi tyvärr inte baka för skorstenen är borttagen sen länge, men till mig passar det perfekt som trädgårdsbod.
Idag har jag fixat lite ute och tagit in krukor och saker som inte används längre.
Solen lyste in så vackert genom de gamla glasen så jag var bara tvungen att hämta kameran!
Jag måste fota och visa er hur det ser ut härinne för spisen står kvar. Men det får bli en annan dag för nu ska jag ut och ta vara på de sista solstrålarna!
Tack igen för alla rara kommentarer, jag blir så glad att ni tittar in till mig!
Många kramar
Karin

22 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej!

Hittade hit från A-C(Fint hemma),för jag blev så nyfiken på det goda äpplekakarecpetet :)

Och nu när jag kommer in hit hittar jagen jättemysigoch vackerblogg..så jag kommer absolut tillbaks :)

Stor kram och tack för receptet!
Mia

Lilla huset på prärien sa...

Vad härligt att ha ett ställe där man kan ställa undan lite saker sådär. Det behövs alltid tycker jag. Vi har också ett lite förråd eller "snickarboa" som vi kallar det, där jag kan vinterförvara krukor osv. Toppen.

Nu är det snart helg igen innan vi vet ordet av!

Kram Jenny

Ann-Charlotte sa...

Härligt härligt det ser ut..synd att du inte kan använda det som bagarstuga mer. Vi har också ett uterum som tyvärr har fått skorstenen knäckt :0(
Glöm inte att använda en riktig mask om du målar badkaret. Den färgen är suuuuuuper stark. Jag såg i syner flera dagar..maybe that’s what is wrong with me hmmmm ;0)
Kramisar!
Ann-Charlotte

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Hej så mycket fint det var här då:)
Vad vackra flaskor du har i fönstret.Och mysig blogg:)
må så gott
/S

Färjtorp sa...

Hej Karin!

Åhh vad det ser vackert ut i fönstret där!!! Härligt med soliga dagar, bara ta till vara på varenda en!! Vi har oxå haft finväder idag och det är faktiskt riktigt varmt =)
Mysigt att ha några uthus och bagarstuga, det låter inte dumt det.

Ha det bra
Kramar Johanna

timelesshome annika sa...

Godkväll.
Vad glad jag blev att se lite av bagarstugan .Du har rensat ser jag.Vad duktig du är!
Själv har jag rensat källar förådet och pysslat ute.
kram Annika

Frida sa...

Hej Karin!
Vilken fin blogg du har,otroligt vackra bilder.
Kram Frida

Living by Milla sa...

Hej Karin!

visst är det skönt ute i höstsolen, den har riktigt värmt i dag.
Vad vackert du har gjort i vardagsrumshörnan - underbara höstfärger.

Ha det gott i solen!
kram Camilla

Poppins sa...

Så fint ni har det i er trädgårdsbod! Jag lovar dig att vår skulle jag aldrig visa upp på bloggen... :)
Jag har något till dig på min sida.

hemtrevnad marie sa...

Vilken härlig stuga... vill se mera!!
kramar i det vackra höstvädret(nåja lite mörkt just nu,men i morgon blir det nog fint som idag!!)
Marie

Willewira sa...

Bagarstuga! Åh, vad mysigt! Synd att inte skorstenen är kvar.
Drömmen är ju att ha en gammal ugn att baka bröd i... så gott!!

Oerhört vackert med solens strålar genom glaset... och blommorna i förra inlägget (!) - vilke färger!

Tack snälla Karin för ögonfröjden. Jag njuter.........

Kram Willewira

LillaFlisan sa...

Lyckliga du som har så många byggnader...och möjligheter till förvaring!
Visst är det härligt med solens strålar och de VARMA vindarna så här på hösten!!
Jag ligger fortfarande nerbäddad men ska försöka ta mig till jobbet imorgon så jag hoppas att vädret håller i sig!
Kram Flisan

Lusthuset sa...

Hej Karin!! Jag hittade hit till dig via Poppins. Här trivs jag. Vilka underbara bilder och inspiration du förmedlar. Känner att jag vill genast gå ut och plocka nypon och göra ett fint litet hjärta och mycket mer. Kul att "träffas"!! Ha det bra.

Tidsmästarinnan sa...

oh, jag håller med, vill också bara vara ute i septembersolen!

Vad härligt med en bagarstuga, det går ju precis lika bra att "baka" med växterna om nu skorstenen saknas...
Jättehärliga bilder!

Kram!
Susanne

Ann-Catrin sa...

Hej goa du!
vad roligt at jag kunde tipsa om din sida... den är mina favoriter och det är klart man vill sprida det vidare!

Ditt förra inlägg är nog bland det vackraset jag sett..har suttit en lång stund och njutit av det!!

Och bagarstuga.. inte klokt ju...herregud så fint.. du får till en sån märklig vacker känsla i dina bilder.. som jag inte lyckas med...

Tänk att man känna sig så här låg och lite vilsen... inte kul alls men jag vet att det bara är jag och imngenanna som kan göra något åt det..

I eftermiddag ska jag i allafall träffa en kär vän... det är guldkan.. i solen på ett fik..


KRAM
Ann-Catrim

Frida sa...

Vad roligt att du tittade in till mig. Du är välkommen när du vill,tittar gärna in till dig igen vackra bilder här med!
Kram Frida

Hannis sa...

Underbara söta du!
Tack för din omtanke.
Jag är ok,lite på väg tillbaka känns det som.

Karin,vad du är duktig på att fota.
Bilderna i förra inlägget är fantastiska och likaså dom här!
Du förmedlar sånt skönt lugn.

Kramen och en härlig till dig//Hannis

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Karin!

Vilket perfekt uthus, det skulle jag inte tacka nej till. Att det dessutom ser mysigt ut där är ju inte heller fel!
önskar dig en fin helg!
Kram Hanna

Ann-Charlotte sa...

Jag är absolut ingen expert på broderi men jag delar gärna med mig det lilla som jag har lärt mig från farmor...kanske med våra två huvuden vi kan skapa något som liknar bra hihi.
Mejla mig när som helst!
Kramisar
Ann-Charlotte

me and alice sa...

Hej Karin!
Vad vackert det ser ut där inne och vilken fin gammal diskbänk!!
Visst är vädret helt fantastiskt!
trevlig helg!!
Kramis /Susanne

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Åh vad fina bilder från din trädgårdsbod! Kan förstå att du fick begär att föreviga solstrålarna genom fönstret. //Linda

Angel.Pearls sa...

Hej -vilken fin blogg jag hittat till! Bilderna under Höstfägring är verkligen vackra och stämningsfulla. Här vill jag stanna ett litet tag till..Fin helg önskar Eva med Pärlbloggen AngelPearls