måndag 8 september 2008

Trollsländan, en av dom trevligare insekterna!


Hej på er alla, då var det Måndag igen! Jag vill först tacka er alla för era snälla kommentarer och mejl jag fått om vårt vardagsrum. Jag blir så glad, och ni är alla så rara!

Jag har precis diskat och satt upp den här underbara tallriken i min tallrikshylla. Den är ett av mina senaste fynd och har verkligen blivit en favorit. Jag gillar den nog extra mycket för den fina trollsländan. Har kommit på mig själv med att fastna för saker med detta lilla "flygfä" på! På tal om flygfän så har myggen intagit vår tomt. Det är helt omöjligt att vara ute och "dona" i trädgården som jag hade tänkt. Får sitta lite här istället, men det är ju inte heller fel.






Här är en liten suddig närbild på trollsländan. Porslinet kommer från Gefle och heter Victoria. Jag skickar ut en liten efterlysning till er alla! Är det någon som har några dessa tallrikar eller känner till något mer om dom så är jag intresserad. Hör av er till mig!

En riktigt skön start på veckan önskar jag er alla!

Många kramar

Karin

8 kommentarer:

MODERN COUNTRY sa...

Heisann Karin!

Håper du har hatt en riktig fin helg! Her har det regnet jevnt, men det har ikke lagt noen demper på å ha det mysig. I går var det guffent og for første gang fyrte vi opp skikkelig i vedovnen. Det spraket så godt :))

For et vakkert funn du har gjort! Nydelig sart farge som jeg liker veldig godt. Har sett endel Franske blogger bruker øyenstikkeren i broderier og trykk på tekstiler. Usedvanlig fint og veldig veldig vakkert.
Dine stue tok pusten fra meg, nydelige kontraster og herlig varm utstråling!! Ååå som jeg elsker din sofa! Fin form vakre bein. Jeg ser selv etter ny og undrer, hvor fant du din? Her går det ikke ann med hvit sofa, svart katt og tantebarn og meg selv som er kjempeflink til å søle.

I dag skal det sys, har begynt å tenke på Julen. Tiden går jo så himla fort.

Ha en riktig god uke!
Klem Aina

Annie - Annalunda sa...

Så fint Karin och jag håller med dig om att det är ett trevligt flygfä...bra mycket trevligare än myggor, flugor och getingar!

Lovar att hålla ögonen öppna och spana efter sådana! Tack för dina goa hälsningar (as always!)

Kramar från Annie

MODERN COUNTRY sa...

Hei igjen Karin!

Takk for svar og besøk i bloggen!
Nå har jeg kikket inn hos Englesson, så mye vakkert de har altså. Det er ikke 5285 Soffa Howard 3,5? Ja, jeg ville gjerne få vite hva slags stoff de har brukt. Var det Lin? Og hvordan er det å vedlikeholdes?
Jeg ser den er litt bøyd i formen, det gjør den så unik og vakker.

Takk for at du tar deg tid!
God klem

Anonym sa...

Sländor är verkligen vackra - både på porslin och i verkligheten!

Hem och Lycka sa...

Jättefin tallrik! Ja, jag grejade i trädgården igår eftermiddag och fick väl en sisådär 6-8 myggstick på bara en liten kort stund. Usch! kram

Ann-Charlotte sa...

ja fy för myggor!!! Tack för komplimangen ;0) jag ska också hålla utkik åt dig.
Kramisar!
Ann-Charlotte

me and alice sa...

Hej Karin!
Eländigt med mygg nu?! Trodde dom försvunnit vid det här laget!
Jättefin tallrik du köpt. Ska verkligen hålla ögonen öppna. Man springer ju på ganska mycket loppisar hela tiden,hi,hi...
Ha en bra dag! Kram Susanne

LillaFlisan sa...

Jag ska hålla utkik efter tallrikarna när jag är ute på sakleteri! Men Karin, vad är ett rimligt pris? Jag menar t.ex. Lila fasan får man för runt 50 lappen.. (Bara så jag vet)
Kramar Flisan