torsdag 4 september 2008

Nu ska nalle sova!


I den här gamla dockvagnen körs än det ena än det andra, men det är väldigt sällan det får vara fint bäddat. Idag var grannens sjuåriga barnbarn och lekte hos oss, och då var det lite mer ordentligt. Här bäddades det på riktigt sätt och hon påpekade för mig att nallen minsann inte hade något underlakan att sova på!!
På våran lilla tur i Dalarna sist så fyndade jag ju en hel del på Tulavippan, bland annat det här söta bäddsettet. Liten kudde och lakan med broderier och en liten gammal ullfilt, allt för 50 kr. Det passade perfekt i dockvagnen trots att det kanske inte alltid ligger där! Man kan ju ha kuddar och täcken till många saker, eller hur! I alla fall i barnens värld, och det är ju det som är så underbart.
Ha en fortsatt härlig vecka!
Många kramar
Karin

11 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Vilken fin bild Karin. Så gammeldags och vacker. Sådan liten barnvagn sålde de där jag var på auktion senast. Men det var en blå och en grön o inte alls i det fina skick som din. Tycker mig skymta en barnstol i bakgrunden också, en sådan har jag med minsann :)

Kram Jenny

LillaFlisan sa...

Så fin den är dockvagnen. Jag ropade in en precis likadan på Auktion för många år sedan.Den stod länge i matrummet och gladde både min dotter och hennes kompisar men framför allt katten! Han fick åka åtskilliga rundturer i denna vagn nerbäddad med spetsklänning och lilla mössan på...
Tyvärr lät jag mig övertalas av mannen att sälja den på loppis (för en hundring, kan du tänka!!!)Och gissa om jag ångrar mig!!!
Det är konstigt att man sällan ångrar det man köpt utan nästan bara det man INTE köpte( eller som man sålt)
Underbar bild är det i alla fall!
Kramar Flisan

Ann-Charlotte sa...

Härligt med barn eller hur. Från dom får man verkligen höra sanningen.
Tulavippan är bra men har blivit lite dyr. Jag och Linda från Dalatorpet har precis diskuterat det. Men det blir nog billigare nu till hösten ;0)
Gamla saker mår som best när dom blir använda på nytt.

Kramisar!
Ann-Charlotte

Inspiration i vitt sa...

Nej men gud sååå söt den lilla vagnen var, förstår att det är kul att leka med den.
Kram på dig/Ingela

Radhusdrömmar sa...

Vilken söt! Jag skulle också vilja ha en liten dockvagn, Max han gillar det. Ska kolla om jag hittar en till honom.

Grattis till dina utmärkelser!

Kramar Johanna

lottens vita och gröna sa...

hallå karin! hörde att nu är butiken ett minne blott, vad gör du nu, hur känns det, är det skönt eller är det med sorg?

åhhh en sån vacker vagn budade jag på häromveckan...dock otur, vill ha en sån till gustav, tänk så sött!
ha det gott vännen! varmkram lotten

Färjtorp sa...

Så charmig gammal dockvagn!! Den var jättefin.
Ha en riktigt trevlig helg.

Kramar Johanna

Dubbelörn sa...

Vilken underbar dockvagn... roligt när man har sådant kvar.

Mina gamla leksaker skingrades för vinden då barndomshemmet såldes.

Kram

Millas hem sa...

Så himla fint med en gammaldockvagn! Urcharmigt!
Kram Camilla

Millas hem sa...

Hej igen!
Ville bara säga TACK för de fina orden om min sida...blev jätteglad!:)
Hoppas att din helg blir trevlig!
Kram Camilla

LillaFlisan sa...

Hej Karin ,jag har nåt till dig! Eftersom jag tycker så mycket om din blogg så jag vill skicka vidare ett litet Guldkort till dig!
Kramar
Flisan