torsdag 11 september 2008

Nu har jag bakat den!

Hej kära vänner!

Höstvädret är verkligen ruggväder hos oss, här blir mest en massa mys inne. Baka passar utmärkt och i helgen passade jag på att göra den *smarriga* chokladkakan med björnbär jag tipsade om för ett tag sen. Jag bakade den förra året och att den var god mindes jag men att den var så här god hade jag glömt. Vi åt så vi fick ont i magen!
Den är verkligen inte svår att göra, och imponerar på alla kan jag lova. Vill ni prova så klicka här! Har ni inte björnbär så finns det i frysdisken!

En fortsatt skön höstvecka önskar jag er alla, och vi ses snart igen!

Många kramar

Karin


12 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Å, det där såg riktigt gott ut! Kan tänka mig att den gjorde succé. Klickar på länken men kommer ingenstans. kram!

Hem och Lycka sa...

För att länka till ett tidigare inlägg så skriver du texten du vill ha markerad och CTRL+Shift+A och då adressen http://karinlindstrom.blogspot.com/2008/08/hstfgring.html
Då ska det nog funka. kram!

hemtrevnad marie sa...

Å Karin vilken kaka!!
Nu får jag bestämt uppsöka frysdisken i mataffären , brukar inte köpa frysta bär....men har man inga björnbär så har man inte!!
Vilken makalöst fin tallrik med trollsländan på...ska tänka på dig, om jag hittar någon sådan!!
Kom förresten kom jag på att jag också har en trollslända åtminstone...en dörrklapp, som jag köpte för ett par år sedan och ännu inte fått upp, väntar på nya brädfodringen runt ytterdörren först!
kramis

Willewira sa...

Oj, det så gott ut!! Nu blir jag riktigt sugen... Kanske blir en till helgen...
Choklad kan man aldrig få nog av.

Kram Willewira

Hannis sa...

Ser ju himmelskt gott ut!
Främmande i helgen,kanske skulle överraska dom med hembakt för en gångs skull=))

Kram Hannis

Millas hem sa...

Mmm, ja den ser god ut! Tar nog en bit...gillar "cyberkalorierna"!!
Kram Camilla

K. sa...

mmm... den kakan ser ju riktigt smaskig ut! Nu blir jag riktit sugen att baka!

Ha det så bra... kram kram k.

Annie - Annalunda sa...

Mmmmums filibabba!!! Jag som försöker vara nyttig!
Nåt till dig hos mig!

Kram Annie

LillaFlisan sa...

Mums, den ser god ut! Björnbär är så vackert. Grannen har e riktigt stort vildvuxet exemplar som jag går och suktar efter...
Flisan

Beas sa...

Choklad och björnbär...vilken spännande kombination.

Vad fint du dekorerat kakan med grönt och fatet är underbart!

Viola sa...

Hejsan, du har ju fått PR på bloggen så jag måste ju bara in och kika och jag blev inte besviken, underbar blogg du har , hälsar så gärna på, välkommen till mig om du får lust, ha en skön helg, kram VIOLAN

Lea sa...

Hej igen...jag tror inte att det är Wallander som har gjort din servismen kolla den här länken till tradera. Han har gjort dessa underbara mockakoppar med en skir trollslända på.
http://www.tradera.com/Rorstrand_Trollslandan_Moccakopp-auktion-72337804#pic
Tyvärr är ALLT han designat jättedyrt.
Ha det gott!
/Lea