fredag 26 september 2008

Känsliga tittare varnas!

Hej kära vänner. Idag kommer fler bilder från vår bagarstuga. Här inne samlas våra trädgårdssaker i ett kaos. Jag hade nog tänkt stajlat lite innan jag fotade, men det gör jag inte för det är minst så här som det ser ut härinne. Snart blir det ännu värre för då kommer alla sommarkrukor och annat jox in på förvaring. Här måste det vara lite rörigt för här och i trädgården är det en ständigt pågående process. Jag vill ha mina saker nära mig och jag måste erkänna att jag har trädgårdprylar i de flesta av våra uthus, för jag vill greja när andan faller på.
Nu hör också till saken att trädgården är stor så man orkar inte riktigt springa upp och hämta grejer hela tiden.
Bakugnen är kvar och uppe på spiskransen förvarar jag krukor. På krokar hänger annat som man vill komma åt. Ja, jag är ingen pedant, snarare en bohem (låter bättre än slarvig) så blunda om ni är känsliga och ni andra håll till godo!







Idag fortsätter vädret att vara underbart, och jag ska bara vara ute och njuta. Vi får se om jag städar, men det ska man inte räkna med!
En riktigt härlig helg önskar jag er alla!
Många kramar
Karin

23 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Hej Karin! Det ser verkligen härligt ut! Jag gillar ju trädgård och tycker det är vackert med de gamla lerkrukorna staplade sådär i varandra. Tycker nog att du har bra ordning trots allt! Önskar bara att jag hade lite mer tid att plantera...

Kram Jenny

Titti underkalas-eken sa...

Jag håller med lilla huset på prärien, det är bara vackert! Det är ju så där det "ska" se ut! Just växplantering och krukor blir väldigt trist om man kör någon minimalistisk stil med räta rader! Ha en fin helg!! /Titti

Willewira sa...

Bohem låter väldigt bra, tycker jag! Jag ansluter mig till den titeln... ;)

Tycker att det ser härligt ut!! Precis som i min trädgårdsbod!!

Jag får känslan av att det är något på gång när det är lite rörigt. OBS, lite rörigt!! Är det för perfekt så syns det ju inte att man jobbar, eller hur??

Önskar dig en underbar helg!
Kram Willewira

Dubbelörn sa...

Vilket underbart utrymme för allt det där man inte vet vad man ska göra av ;).

Här levs också hellre efter bohemian lifestyle and enbart style :).

Kram

Färjtorp sa...

Hej! Vet du, jag tycker bara att det ser charmigt ut med alla grejer! Mysiga saker.
Men jag vet, det kan kännas stökigt i alla bråte man har, så är det ju.
Låter inte så dumt heller med en stoor trädgård =)

Önskar dig en skön dag och en superfin helg.

Kram på dig
/Johanna

timelesshome annika sa...

Hel Karin!
Vad charmigt och ordet bohem har jag använt många gånger men vi är långt ifrån mina grannar i Barkarby. Vi älskade som barn att leka ibland deras saker och det var verkligen rörigr. Fortsätt att vara bohem.
kram Annika

Hannis sa...

I en miljö där det skapas med hjärtat och känsla ska det vara rörigt!

Tycker det ser fint ut jag=))

Kramen Hannis

Hem och Lycka sa...

Så fint! Härligt och lite rörigt tycker jag det bara får vara! kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag tycker att det ser ut som om det är fotat till någon tidning som Vakre Hjem tex... Det brukar vara sådär charmigt, med massa gamla saker...
Kram
Marie

Mer av allt sa...

Jag upplever det inte som stökigt utan det ser ut som om du grupperat ihop sakerna och förvarar dem så. Det ser jättecharmigt ut!!

Trevlig helg!

Annie - Annalunda sa...

Ja isåfall är inte jag känslig karin...för jösses så mysigt och härligt!!! Kreativt och mysigt! ha en go helg vännen!

Kram Annie

Kristin sa...

Hej Karin, det var väl sådär underbart fullt med saker, charmigt, personligt, levande - absolut inte stökigt!!! Nej, jag skulle inte heller lägga någon tid på att städa när det kanske är sista varma höstdagarna ute, du gör helt rätt att behålla din underbara stil!
kram K

Marie sa...

Jag tycker att det ser alldeles underbart och charmigt ut! En massa fint och så är det så vackert när man staplar gamla lerkrukor i varandra.

Här har vi också haft härligt höstväder idag, håller tummarna för att det fortsätter över helgen!

Kramar Marie

Viola sa...

VIlken underbar bagarstuga, det är välan så här det ska se ut, det skulle platsa bra i något inredningsmagasin! Tänker nu ge mig på en länkning utav din blogg, vill inte tappa kontakten med denna härliga blogg som du bjuder på. Ha en skön helg, kram VIOLA

MODERN COUNTRY sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
MODERN COUNTRY sa...

Hei vennen!

Håper du har hatt en bra uke! Hos oss gikk det fort i svingene..Men nå er det helg og det er en kjempedeilig følelse :))

Men for en flott bagarstuga dere har!! Og for noen fine samlinger krukker! Jeg sparer på gamle, men de er vanskelig å få tak i. Jeg falt for en urne på en loppis her for noen uker siden, 1500 Svenske kroner skulle den gamle mannen ha. Ojda tenkte jeg, det var vel 3 ganger så mye som jeg trodde den ville koste. Men så vakker som den var..jeg får vel bare drømme videre jeg... At det er litt rot og røre er jo bare fint, dekorativt og personlig synes jeg :) Ditt hjem inspirerer meg sånn, alltid like spennende å titte inn.
Håper du får en riktig trivelig helg Karin! Ha det så godt!

Varm klem
Aina

LillaFlisan sa...

Du behöver verkligen inte styla bagarstugan. Dina bilder ser urtjusiga ut, som tagna ur något glassigt magazine!
Trevlig helg!
Flisan

Inspiration i vitt sa...

Du har då rakt inget att skämmas för, det måste se ut så när man är så kreativ som du.
Jag har det precis som du fast värre bortikring i alla utrummen, tycker att det kvittar.
Kram på dig och trevlig helg/Ingela.

hemtrevnad marie sa...

Jag tycker att det ser härligt kreativt ut!!
Tänk att ha en så stuga!!
Kraaam

IKT i min vardag sa...

Bara det att ha en bagarstuga låter underbart, tycker jag. Att det sedan får plats lite trädgårdssaker gör väl inget :-)

Kram

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Rörigt?Jag tycker det ser charmigt "stylat" ut:0)
Och mycket fint att titta på.
Ha en fortsatt trevlig helg
/S

me and alice sa...

Hej Karin!
Jag tycker det ser alldeles underbart ut!!
Här blåser det också rejält. Skönt att vara inne och mysa!
Kram Susanne

Lilla Blanka sa...

Hej Karin!

Vad glad jag är att du tagit klivet över tröskeln in till mig *kram* Jag tok-gillar din blogg..den har en härlig stämning och dina bilder är så mysiga!

Jättefina lerkrukor..och så tycker jag bara det ser charmigt ut med lite "röra" :)

Kram
Mia