tisdag 9 september 2008

*Pippi* på trollsländor...


Idag visar jag er en liten "bedårande" lavendelpåse. Broderier har ju varit ett av mina senaste måsten, och jag önskar att jag själv hade den gåvan. Aina som broderar de mest underbara saker berättade att Franska bloggar ofta visar broderade trollsländor och här Aina är min!

Jag undrar varför man fastnar för vissa motiv mer än andra? Igår när jag gjorde inlägget om tallriken så funderade jag över detta. Nu ett tag så har jag haft *pippi* på fåglar. Tapeter, fågelburar, kuddar och tavlor ja på allt möjligt har det blivit fågelmönster för min egen del! För vissa är det änglar som gör att hjärtat bultar lite extra, andra kan det vara rostiga saker som underbara Lotten.

Jag har aldrig sett mig som en samlare, men nu börjar jag faktiskt undra. Det är många saker som mitt hjärta slår några extra slag när jag hittar, och det är nog bara att inse vad man är. Kan det ha med åldern att göra?

Trollsländor har jag i alla fall alltid gillat ända sen jag var barn. Här i huset finns det många saker med denna lilla insekt på, men de sakerna ska ni få se en annan dag!

Vi ses!
Kramar
Karin

12 kommentarer:

Willewira sa...

Vilken söt lavendelpåse!!!

Trollsländan är så söt! Likaså på tallriken du visade i tidigare inlägg.

Ja, det är konstigt att man fastnar för vissa saker som tenderar att följa en genom livet.
Jag älskar också änglar. Hjärtan tycker jag om. För att inte tala om sten (vilket inte är så mycket till figur, men ändå en sak jag fastnar för).

Som sagt, lavendelpåsen är sååå fin.

Ha en riktigt skön dag!
Kram Willewira

Handplockat sa...

Mums sen sådan påse vill jag åxå ha =)

ha det bäst

Lilla huset på prärien sa...

Åh jag känner igen mig så väl Karin! Har också sådant där slå lite extra för djur... gillar fjärilar och elefanter. Tycker de är så vackra. Har en vacker ring med elefanter som jag bara älskar! Annars har jag nog faktiskt inte så mycket i själva inredningen med elefanter just... men gillar dem ;)

Kram Jenny

Annie - Annalunda sa...

Jättesöt lavendelpåse! Tänk om man skulle börja brodera lite? Det är ju faktiskt roligt... har du hälsat på hos Marie Nostalgi&Romantik idag??? :)

Kramis Annie

Tidsmästarinnan sa...

ååå, vad fin den var! Jag är inte överdrivet förtjust i några insekter egentligen, förutom trollsländor (och humlor gillar jag faktiskt också)!
De är så vackra med sina fyra stora vingar (trollsländorna alltså, inte humlorna :-)

Så nu blev jag allt nyfiken på vad du hade mer för trollsländefint i gömmorna...
Kram på dig min vän!

Dalatorpet sa...

Här fanns det gått om inspiration kommer tbx

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jättegullig lavendelpåse!
Jag tycker att trollsländor representerar sommaren, så därför gillar jag dom också...
kram
Marie

Hannis sa...

Vilken fin!
Men visst är det väl så att man fastnar för saker.
Själv har jag ett helt skåp med olika buddha statyer.
Dom är aldrig framme men jag samlar på dom ändå..

Kramen Hannis

Ann-Charlotte sa...

Jätte vacker lavendelpåse!!!
Jag vill också ha en ;0)
Kramisar!
Ann-Charlotte

Hannis sa...

Karin!
Du är ju underbar!
Dina rader gjorde mig så glad!

Kram Hannis

Anneli sa...

go´ morron, Karin!!

Ler ett stort leende när jag landar här hos dig i dag...så vi har pippi båda två fast på lite olika saker;)...
Det där broderiet är så himla fint! Jag har också en förkärlek till trollsländor - har en underbar sommarduk i...du vet...det där vita, skira, lite stela tyget...med små trollsändor inbroderade....kommer väl att tänka på dig nästa gång jag dukar med den;)!!!
Vi får väl starta en egen syjunta här hos oss och lära os broderiets konst...jag var iväg till färöarna för några år sedan, och där träffades både unga och gamla med sina stickningar och broderier på kvällarna...såå himla mysigt!!

Ha det gott, kram från mig!!

Färjtorp sa...

Å vilken söt påse och armbandet som ligger bredvid var ju jättefint!!
Trollsländor... har inte tänkt på de som söta djur precis =)
Jag har fastnat mer för ugglor jag, hahaha. Man är lite konstig ändå =)

Ha det bäst
Kram Johanna